Dobre rozliczenie to takie, które zapewni nam duży zwrot zamiast dopłat oraz ujmie wszystkie ulgi i odliczenia.
O dobrym rozliczeniu szczególnie powinni pamiętać wszyscy posiadacze firm. Dlaczego? To oni zazwyczaj muszą najwięcej zapłacić. Warto zatem tuż przed końcem każdego roku wybrać się na jakieś większe zakupy, by przy ostatniej fakturze móc jeszcze coś odliczyć od podatku.
Zakupy firmowe na fakturę to najlepszy sposób na zmniejszenie dochodu dla firmy. Jeśli mamy do czynienia z firmą, która swoją pracę opiera na pracy przy komputerze to warto może zastanowić się, czy w wyposażeniu biura nie jest potrzebny papier do drukarki w dużej liczbie egzemplarzy lub jakieś notatniki.
O czym powinniśmy pamiętać? Dla obniżenia naszego VATu nie jest ważne jak dużych zakupów dokonamy, najważniejsze to nie spóźnić się z przedstawieniem faktury.
Czego nie wliczymy do kosztów, zmniejszających nasz PIT i VAT?
Niestety w grudniu nie odliczymy już z pewnością wszystkiego co zalicza się do środków trwałych. Odpis taki będzimy mogli dokonać dopiero w styczniu. Wszelkie zakupy należy zatem dobrze przemyśleć.
Co zaliczamy do środków trwałych: przede wszystkim to, co składa się bezpośrednio na naszą firmę i stanowi jej nieodłączny element. Są to zatem wszelkie pomieszczenia składające się na naszą firmę, urządzenia i stałe wyposażenie firmy, w tym także komputery, maszyny.
Ogólnie można także powiedzieć, że środkami trwałymi w firmie jest wszystko to, co planujemy używać w naszej działalności dłużej niż rok.
Tak jest w przypadku PIT, a jak w przypadku VAT?
Tutaj panuje większa swoboda. Nie ma takiego rozdzielenia na środki trwałe i inne. Odliczyć możemy wszystko. Zwraca się tutaj raczej uwagę na rodzaj czynności, które podlegają opodatkowaniu.
Dodatkowe możliwości zmniejszenia dochodu mają tzw. mali podatnicy oraz wszyscy Ci, którzy dopiero co rozpoczęli prowadzenie swojej działalności. Trzeba jednak pilnować wszystkich kwot dotyczących rozliczeń i stawek przy których ulgi podatkowe są możliwe.
Ważne:
środki trwałe możemy odliczyć tylko wtedy, gdy łączna kwota za ich zakup nie przekracza 3500 zł.
Temat odliczeń od podatku jest dośc trudny. Tak naprawdę potrzeba fachowej pomocy księgowej by nie popełnic żadbego błędu i nie płacić później niepotrzebnych odsetek. Jedno jest pewne predzej czy później Urząd Skarbowy z pewnością dotrze to wszelkich nieprawidłowości, na to że nam się uda nie ma co liczyć.