0
głosów
- +

Strona firmy a zaangażowanie klientów

Autor:

Aktualizacja: 02.01.2013


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Reklama i Promocja


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 834 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Nie od dziś wiadomo, że reklama stanowi dźwignię handlu. Sprzedaje się tylko to, do czego najpierw udaje się przekonać klientów. Grupa docelowa, do której adresowany jest produkt, przekonana jest do niego, zanim jeszcze go kupi.


Wiele osób idzie do sklepów z przekonaniem, że chcą obejrzeć, wziąć do ręki, wypróbować lub sprawdzić daną rzecz, produkt żywnościowy lub kosmetyk. Funkcje reklamy pełnią dziś przede wszystkim strony internetowe. Każda firma, każde przedsiębiorstwo i każdy sklep, posiada dziś wirtualną prezentację. Od prezentacji tej bardzo wiele zależy.

Strona internetowa może być źródłem sukcesu lub decydować o jego braku. Ma to szczególnie duże znaczenie w przypadku małych firm, które powstały niedawno, i których właściciele nie mogą sobie jeszcze pozwolić na droższe formy reklamy niż reklama w sieci. Zaangażowanie klientów, a więc zainteresowanie firmą i jej produktami lub usługami, jest uzależnione od sposobu, w jaki prezentuje się ona w Internecie.

Wirtualna prezentacja firmy ma dwa podstawowe wymiary. Pierwszym z nich jest wygląd, a drugim treść. Celowo podajemy je w takiej kolejności, gdyż w Internecie liczy się przede wszystkim obraz. Słowo też jest ważne, jednak nieco mniej. Internauci głównie patrzą, a dopiero później wczytują się w zawartość stron. Wygląd strony internetowej firmy to pierwsza gwarancja powodzenia jej i zdobycia popularności u wielu potencjalnych klientów. Dobra strona to taka, na której nie brakuje najnowocześniejszych rozwiązań, ale też nie jest ich zbyt dużo.

Na pierwszy rzut oka, strona musi wydawać się czytelna, jasna i przejrzysta. Niezwykle ważny jest kolorystyczny dobór poszczególnych elementów i tła. Litery na stronie nie mogą zlewać się z tłem, ale całość nie może także bić po oczach. Spoglądanie na stronę nie może łączyć się z dyskomfortem. Treści prezentowane na stronie muszą być atrakcyjne, jasne i zrozumiałe. Tekstu nie może być zbyt dużo. Generalnie Internet kocha krótkie formy. Im krócej i treściwiej, tym lepiej.

Niedopuszczalne jest stosowanie na stronach firmowych specjalistycznego słownictwa niezrozumiałego dla ogółu odbiorców. Menu strony powinno być ułożone tak, by internauci nie musieli zastanawiać się, czego szukać w poszczególnych działach. Lepiej w tym względzie zrezygnować z oryginalności przekazu na rzecz jego łatwości i spójności z podobnymi spisami treści. Kontrahenci i klienci chcą szybko i łatwo dowiedzieć się, jak najwięcej o firmie, i temu właśnie ma służyć firmowa strona internetowa.

Autorem wpisu jest firma L4


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij