Wiele osób idzie do sklepów z przekonaniem, że chcą obejrzeć, wziąć do ręki, wypróbować lub sprawdzić daną rzecz, produkt żywnościowy lub kosmetyk. Funkcje reklamy pełnią dziś przede wszystkim strony internetowe. Każda firma, każde przedsiębiorstwo i każdy sklep, posiada dziś wirtualną prezentację. Od prezentacji tej bardzo wiele zależy.
Strona internetowa może być źródłem sukcesu lub decydować o jego braku. Ma to szczególnie duże znaczenie w przypadku małych firm, które powstały niedawno, i których właściciele nie mogą sobie jeszcze pozwolić na droższe formy reklamy niż reklama w sieci. Zaangażowanie klientów, a więc zainteresowanie firmą i jej produktami lub usługami, jest uzależnione od sposobu, w jaki prezentuje się ona w Internecie.
Wirtualna prezentacja firmy ma dwa podstawowe wymiary. Pierwszym z nich jest wygląd, a drugim treść. Celowo podajemy je w takiej kolejności, gdyż w Internecie liczy się przede wszystkim obraz. Słowo też jest ważne, jednak nieco mniej. Internauci głównie patrzą, a dopiero później wczytują się w zawartość stron. Wygląd strony internetowej firmy to pierwsza gwarancja powodzenia jej i zdobycia popularności u wielu potencjalnych klientów. Dobra strona to taka, na której nie brakuje najnowocześniejszych rozwiązań, ale też nie jest ich zbyt dużo.
Na pierwszy rzut oka, strona musi wydawać się czytelna, jasna i przejrzysta. Niezwykle ważny jest kolorystyczny dobór poszczególnych elementów i tła. Litery na stronie nie mogą zlewać się z tłem, ale całość nie może także bić po oczach. Spoglądanie na stronę nie może łączyć się z dyskomfortem. Treści prezentowane na stronie muszą być atrakcyjne, jasne i zrozumiałe. Tekstu nie może być zbyt dużo. Generalnie Internet kocha krótkie formy. Im krócej i treściwiej, tym lepiej.
Niedopuszczalne jest stosowanie na stronach firmowych specjalistycznego słownictwa niezrozumiałego dla ogółu odbiorców. Menu strony powinno być ułożone tak, by internauci nie musieli zastanawiać się, czego szukać w poszczególnych działach. Lepiej w tym względzie zrezygnować z oryginalności przekazu na rzecz jego łatwości i spójności z podobnymi spisami treści. Kontrahenci i klienci chcą szybko i łatwo dowiedzieć się, jak najwięcej o firmie, i temu właśnie ma służyć firmowa strona internetowa.