1. Zmniejsz wagę zdjęć
Współcześni internauci oczekują, że odwiedzane przez nich witryny będą wczytywać się w błyskawicznym tempie. Wiele osób zrezygnuje z pozostania na twojej stronie, jeśli na załadowanie jej poszczególnych elementów będzie musiało czekać kilkanaście sekund. Dobrym sposobem na skrócenie tego czasu jest „odchudzenie” dodanych zdjęć. W tym celu możesz skorzystać z narzędzi takich jak Kraken lub wtyczek do stron opartych na Wordpressie, np. Tinypng lub Tinyjpg.
2. Zadbaj o bezpieczeństwo
Podstawą dobrze funkcjonującej witryny jest jej bezpieczeństwo. Niestety, nie wszyscy o tym pamiętają i codziennie Google znajduje 9500 zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem stron. Postaw więc na bezpieczne szyfrowanie protokołem SSL i regularnie aktualizuj wtyczki. Uważnie sprawdzaj również, kto jest ich dostawcą – wybieraj zaufane, renomowane firmy.
3. Mniej znaczy więcej
Nadmiar zdjęć i graficznych elementów na twojej stronie internetowej może oznaczać nie tylko dłuższe wczytywanie się witryny, ale także chaos i nieporządek. Jeśli chcesz, by twoja strona była przejrzysta, a jej przeglądanie przyjemne, postaw na minimalizm i zasadę „mniej znaczy więcej”.
4. Analizuj
W sieci istnieje wiele narzędzi, które umożliwią ci analizę działania twojej strony. Korzystając z Google Analytics czy popularnych map ciepła możesz sprawdzić, które obszary twojej witryny wymagają poprawy. Upewnij się, że wszystkie elementy i podstrony twojej witryny prezentują się dobrze również na urządzeniach mobilnych.
5. Skorzystaj ze wsparcia profesjonalistów
Jeśli chcesz, by twoja strona działała bez zarzutu, jej stworzenie powierz profesjonalistom. Firmy, które zajmują się tworzeniem stron www, doskonale wiedzą, co zrobić, by zapewnić twojej witrynie szybkie wczytywanie, łatwą nawigację, bezpieczeństwo i nowoczesny, atrakcyjny design. Możesz zdecydować się na współpracę online lub skorzystać z usług firmy tworzącej strony w twoim mieście. Tworzeniem stron internetowych zajmuje się m.in. agencja reklamowa Media River z Warszawy.
Strona internetowa to wizytówka twojej firmy. Jeśli chcesz, by była atrakcyjna i zachęcała odbiorców do skorzystania z twoich usług, musisz dbać o jej dobre, sprawne działanie, bezpieczeństwo i przejrzystość. Liczymy, że pomogą ci w tym powyższe wskazówki!