Internet to wyjątkowe miejsce – pozwala nie tylko na swobodną komunikację, ale przede wszystkim sprawia, że każda informacja jest na wyciągnięcie ręki.

Data dodania: 2012-07-18

Wyświetleń: 1591

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

To właśnie kilka z wielu powodów, dla których miliony ludzi na całym świecie swój dzień rozpoczyna nie filiżanką kawy, a zapoznaniem się z najświeższymi wydarzeniami. Ta sama liczba osób jednak może być zainteresowana czymś całkowicie odmiennym: aktywnością swoich znajomych na portalach społecznościowych, nowościami filmowymi lub sprzedażą upatrzonych produktów. Ten ostatni aspekt sprawia, że Internet to również olbrzymi sklep, w którym – jak w prawdziwym życiu – sprzedawcy kuszą potencjalnych klientów atrakcyjnymi rabatami. Sukces zależy jednak od wielu czynników - jednym z nich jest odpowiednio skierowana oferta.

Skuteczna oferta

Aby przyciągnąć zainteresowanie internetowego czytelnika nie wystarczy konkurencyjna cena. Na sukces internetowego sprzedawcy składają się również przyjazna budowa strony internetowej, odpowiednia promocja, relacje z klientem. Ale to właśnie odpowiednio skonstruowana oferta stanowi punkt zaczepienia, najpierw dla oka czytelnika, później dla jego umysłu. W czym tkwi tajemnica copywriterów – osób zajmujących się tworzeniem profesjonalnych tekstów reklamowych?

Zanim sięgniesz po pióro...

Zanim copywriter sięgnie po swoją najskuteczniejszą broń: pióro, lub też bardziej jego współczesną wersję, czyli komputerową klawiaturę, zadaje on sobie kilka pytań. Pierwsze z nich: do kogo kieruję swoje słowa? Kim będzie czytelnik mojej oferty? Czy to kobieta czy mężczyzna? Osoba starsza czy młodsza? Skąd pochodzi i co lubi? Stwórz portret swojego Klienta Indywidualnego i poznaj go jak najlepiej. Kolejnym pytaniem jest: co osiągnie, jeśli skorzysta z mojej oferty? I ostatnie: dlaczego to właśnie moja, a nie konkurencji, oferta jest najlepsza?

Odpowiedzi na te pytania warto zanotować. Każda z tych informacji pozwoli nam poznać naszego klienta i jak najbardziej dopasować się do jego indywidualnych potrzeb. Ważne jest również by pamiętać, że czytelnik internetowy „widzi” i odbiera tekst nieco inaczej niż czytelnik papierowej książki czy gazety. Wynika to nie tylko z budowy poszczególnych witryn internetowych, ale również z obecności wielu rozpraszających czynników, które znajdą się w jego polu widzenia – reklam, bannerów, a nawet nieodpowiednio dobranych barw, które znacznie obniżyć mogą czytelność strony internetowej a tym samym – zniechęcić czytelnika do dalszego czytania.

W kolejnej części Copywritingu w Internecie dowiesz się, jak „widzimy” tekst internetowy.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena