Czy wiesz, jak bardzo różni się odbiór tekstu na papierze od tego, który widzimy na ekranie naszych monitorów? Sprawdź, z czego wynikają najistotniejsze różnice. 

Data dodania: 2012-07-25

Wyświetleń: 1398

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jedną z podstawowych różnic jest niska jakość wyświetlanego tekstu na ekranie monitora. Sprawia to, że mamy z czytaniem więcej problemów. Czytamy nawet o 25% wolniej! Czytelnik podświadomie „skanuje” jedynie tekst, ślizgając się po nim wzrokiem, w żadnym wypadku nie zadając sobie trudu czytania. To jednak nie wszystko! Monitorując ruch gałki ocznej setek badanych internautów dowiedziono, że widząc witrynę, nasz wzrok skupia się na górnym lewym rogu monitora, czytając wnikliwiej to, co się tam znajduje. Im niżej, tym mniej interesuje nas zawartość strony. To właśnie powód, dlaczego newsy informacyjne tworzone są w strukturze: tytuł - lead (pierwszy akapit, najczęściej pogrubiony)- tekst właściwy. Lead – podając skrótowo informacje zawarte w pozostałej części tekstu ma zachęcić czytelnika do dalszej lektury.

Równie istotną sprawą jest szerokość czytanego tekstu. Jeśli linijka tekstu ciągnie się właściwie od lewego do prawego brzegu ekranu, a my zmuszeni jesteśmy pokonywać dodatkowo tę samą drogę powrotną wzrokiem – to jeden z pierwszych powodów, dla którego z ulgą opuścimy witrynę.

Czytelniku - nie odchodź!

Łatwość, z jaką internetowy czytelnik może zamknąć okno przeglądanej strony internetowej, spędza sen z powiek każdemu administratorowi. To, co widzimy zaraz po wejściu na wybraną witrynę, nazywamy linią zanurzenia. To, co znajduje się pod nią, będzie wymagało od nas przewijania strony w dół. Badania dowodzą, że każdy z nas zatrzymuje się średnio na kilka sekund na wybranej witrynie i często nie zadaje sobie trudu, aby sprawdzić, co jest na dole strony. Wynik ten motywuje właścicieli sklepów internetowych oraz portali, aby jeszcze wnikliwiej przyjrzeli się zawartości swoich stron oraz konfiguracji poszczególnych informacji.

To tylko niektóre z zagadnień, z jakimi zetknie się copywriter rozpoczynając swoją pracę. Dokładna analiza większości z nich pozwoli uniknąć błędów i skutecznie zatrzymać internetowego wędrowca na naszej stronie internetowej. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena