W tym artykule chciałbym podzielić się z tobą kilkoma udowodnionymi strategiami działania w Internecie, które są wykorzystywane przez marketerów internetowych osiągających największe sukcesy. Zapraszam do czytania.

Data dodania: 2012-02-02

Wyświetleń: 1766

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Marketing internetowy to rynek, który każdego miesiąca przyciąga przed komputery dziesiątki tysięcy osób w Polsce a miliony na całym świecie. Co chwilę pojawia się nowy guru marketingu prezentujący produkt, którego wykupienie ma zapewnić ci dostatnie życie. Część z nich osiągnęła realny sukces, część jest tylko oszustami, ale jedno jest pewne... W tym gąszczu wiadomości, wyścigu ofert i obiecaniu spełnienia marzeń można dostać zawrotu głowy i niekoniecznie zarobić, chociaż parę złotych.

1. Używaj Facebooka

Ta platforma społecznościowa stała się nie tylko sposobem na umilanie czasu, dodawanie zdjęć i pogaduszki ze znajomymi. Zauważ, że marketingowcy, firmy, osoby i inne znane postacie publiczne mają swoją stronę na FC. Dzięki tej platformie reklamują się, kreują swój ekspercki wizerunek, ogłaszają promocje, zbierają listy mailingowe, odsyłają do stron, artykułów, ankiet, konkursów. Krótko mówiąc robią wokół siebie zamęt. Dlaczego właśnie Facebook? Otóż jest to jedna z najczęściej odwiedzanych stron w Internecie. Niemal każdy internauta posiada swoje konto a kontakt z klientami, fanami czy subskrybentami jest bardzo prosty a zarazem skuteczny. Na Facebooku kontakt z „fanami” jest swobodny a przez to łatwiej o przeprowadzanie skutecznych kampanii reklamowych. Jeśli jeszcze nie masz swojego konta, strony na Facebooku to czas najwyższy ją stworzyć. Sława tej społecznościówki prawdopodobnie nie będzie wieczna. Warto wykorzystać ją teraz, gdy jest na fali.  

2. Dziel się najlepszymi informacjami

To jest właśnie „nowa ekonomia”, o której mówił Brendon Burchard. Na swoich stronach, blogach udostępniaj same najlepsze informacje i rób to za darmo. Przyciągniesz masę odwiedzających, którzy chętnie będą kupować właśnie od ciebie. Dlaczego tak będzie? To, proste. Osoba odwiedzająca twoją stronę sama zada sobie pytanie. Skoro za darmo dajesz tak wartościową wiedzę, to jaką wiedzę udostępniasz za pieniądze.

3. Utwórz listę mailingową o dużej jakości

Twój sukces w marketingu internetowym w dużej mierze zależy od tego jak wielką listę mailingową posiadasz. Ważniejsze od wielkości listy jest tylko jakość tej listy. Osoby, które masz na liście muszę mieć zaufanie do ciebie i muszą wiedzieć, że naprawdę chcesz im pomóc. Jeśli zasypiesz swoją listę reklamami to możesz być pewien, że po kilku mailach subskrybent przestanie otwierać twoje wiadomości i nastąpi masowy exodus z twojej listy. Gdy ludzie zaczną zapisywać się na twoją listę upewnij się, że dostaną najpierw to, po co się zapisali. Dopiero później prześlij ofertę handlową. Korzystaj ze strategii 3:1 czyli 3 wartościowe darmowe wiadomości a po nich jedna reklama i powtarzaj schemat od początku.

4. Niech twoje nazwisko rozbrzmiewa echem

Działaj tak by ludzie rozpoznawali cię, jako eksperta w swojej dziedzinie. Zanim zaczniesz sprzedawać daj się poznać, pokaż swoją wiedzę, profesjonalizm, wizerunek. W rezultacie ludzie zaczną kupować od ciebie wszystko, co wypuścisz na rynek bez wielkich kampanii reklamowych. Kupią twoje nazwisko zanim kupią produkt. Publikuj wiadomości nawet za darmo na konkurencyjnych stronach tylko po to by stworzyć swoją unikalną markę – swoje nazwisko.

5. Dawaj wartościowy content za darmo

Rozpowszechnianie darmowej wartościowej wiedzy to najlepsza rzecz, jaką możesz zrobić by przyciągnąć masę ludzi do swoich stron i produktów. Oddawaj artykuły, ebooki, raporty, filmy, prezentacje, webinary. Im więcej wartościowej wiedzy oddasz ludziom tym bardziej znany będziesz, przyciągniesz więcej ruchu a tym samym zarobisz więcej pieniędzy (ruch=zarobki).

Licencja: Creative Commons
0 Ocena