1
głosów
- +

Błędy początkujących sprzedawców

Autor:

Aktualizacja: 14.12.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 3192 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Nikt nie jest nieomylny, każdy człowiek ma jakieś wady. W niektórych przypadkach takie wady tylko i wyłącznie przeszkadzają, dlatego też powinno się pracować nad ich poprawą bądź wyeliminowaniem. W tym artykule chciałbym przedstawić najczęstsze błędy, które popełniają osoby będące na początku kariery sprzedawcy. 


Pierwszym, podstawowym błędem, który jest popełniany przez nowych sprzedawców jest zła ocena konkurencji. Większość osób działających w biznesie, ma bardzo silną tendencję do przeszacowywania swojego udziału w rynku i niedoceniania konkurencji. Oczywiście dotyczy to nie tylko osób początkujących, ale u nich ta tendencja jest silniejsza.

Rzadko która osoba zdaje sobie sprawę, jak bardzo ważna jest kwestia badania rynku. Dzięki nim możemy dowiedzieć się wszystkiego na temat opłacalności całego interesu. Tutaj niezwykle pomocna bywa analiza raportów podsumowujących roczne trendy w danej branży. Wielu początkujących handlowców nigdy tego nie robi.

Podczas sprzedaży produktu czy usługi powinniśmy zdecydowanie być pewni siebie, wiarygodni i rzetelni. Początkujący handlowych często mają wiele do nadrobienia na tym polu, szczególnie jeśli chodzi o umiejętność budowania wiarygodności. Pewna asertywność w tym przypadku jest jak najbardziej wskazana. Dzięki poczuciu własnej wartości, a także wartości reklamowanego towaru, jesteśmy w stanie szybko wzbudzić zaufanie w naszym potencjalnym kliencie.

Nowi sprzedawcy podczas pierwszych rozmów z klientem często nie potrafią w odpowiedni sposób przedstawić zalet oferowanego produktu. Myślą oni zazwyczaj bardziej kategoriami samego produktu, niż potrzeb klienta, które on zaspokaja. Jest to bardzo ważny element w całej układance, ponieważ klient ocenia produkt na podstawie zachowania samego sprzedawcy. Jesli on nie przekaże określonych zalet odpowiednio umiejętnie, to dla klienta jest tak, jakby ich nie było.  


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij