Jak pewnie zauważyłeś dużą uwagę zwracałem do tej pory na wyszukiwarkę Google. To w niej warto zaistnieć. Reklama w wyszukiwarce przy zastosowaniu metod, które Ci podałem (dobrze wybrana fraza i zamieszczenie jej w domenie bloga) oraz podam ( skuteczne techniki pozycjonowania), jest skuteczną i dość tanią formą reklamy. Jest przy tym reklamą nie nachalną dobrze odbieraną przez użytkowników Internetu. Większość z nich traktuje wyniki z wyszukiwarki Google jako naturalne odpowiedzi na zadane przez nich pytanie ( w postaci frazy wpisanej w wyszukiwarce). Mało kto zdaje sobie sprawę, że na wyniki w wyszukiwarce można wpływać. Jest to szansa na zaistnienie takich blogów, jak Twój. Nauczę Cię metod promocji przyjętych jako standard poprawnego i zgodnego z netykietą wpływania na wyniki w wyszukiwarce.
Dlaczego Google?
Ta wyszukiwarka jest najpopularniejsza na świecie. Google obsługuje blisko 87% rynku wyszukiwarek. Można przyjąć, że 87% internatów szuka informacji właśnie przez Google. Tak ogromny rynek jest szansą dla Twojego biznesu, nie można go więc lekceważyć. Zdecydowana większość internatów przeszukuje jedynie pierwszą stronę wyników. Dla Ciebie oznacza to, że powinieneś „wbić się” ze swoim blogiem właśnie na pierwszą stronę, a dokładniej do pierwszej 5-tki wyników na wybraną przez Ciebie frazę. Tylko pierwsza piątka gwarantuje odwiedzalność Twojego bloga zapewniającą stałe i częste prowizje ze sprzedaży promowanych produktów.
Aby Twój blog wyświetlał się wysoko wynikach wyszukiwania, powinien:
- być przyjazny dla wyszukiwarek (o co zadbałeś umieszczając słowo kluczowe w domenie i w treści artykułów na blogu),
- być widoczny w sieci - do Twojego bloga muszą prowadzić linki z innych stron w internecie.
Aby nieco szerzej rozwinąć temat linków do Twojego bloga z sieci, pozwól, że odwołam się na początek do teorii Internetu. Słowo „Internet” (dosł.: „między-sieć”) oznacza sieć połączeń, zależności, odnośników, powiązań między jej poszczególnymi elementami (witrynami). Połączenia te, to linki (inaczej odnośniki) kierujące z jednych witryn do innych. Jeśli Twój blog będzie wpisywał się w założenia Internetu – czyli będzie uczestniczył w tworzeniu „sieci” stanie się jaj wartościowym elementem.
Tworzyć „sieć” znaczy odsyłać swoich użytkowników do innych witryn (do innych, najlepiej powiązanych tematycznie serwisów) ale również (co ważniejsze) inne witryny powinny odsyłać swoich użytkowników do Twojego bloga. Mówiąc krótko – jeśli do Twojego bloga linkują inne witryny, to dla wyszukiwarki jest to znak, że Twój blog jest wartościowy i Google „pokaże” go w wynikach na wyższych pozycjach. Im więcej będzie linków do Twojego bloga w Internecie, tym lepsze pozycje zajmie on w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie (bo tak nazywa się rozłożony w czasie proces zdobywania linków do swojego serwisu) powinno odbywać się sukcesywnie, regularnie i z wykorzystaniem dobrej jakości witryn. Będziesz więc dodawać linki do swojego bloga na innych stronach. W pierwszej kolejności proponuję ci umieszczać linki do bloga w katalogach stron internetowych. Wiele z nich jest darmowych, choć są i płatne katalogi. Dodawanie strony do katalogu odbywa się w ten sposób, że w danym katalogu umieszczasz krótki wpis - 5-7 zdań (najczęściej 250-600 znaków), na temat swojego bloga, co zawiera, do kogo jest adresowany, itd.
Pierwszego dnia, po utworzeniu bloga dodaj swój link do 1 katalogu. Po 2 dniach dodaj go do 5 innych katalogów. Dwa dni później dodaj kolejne 5 linków do swojego bloga w Internecie. Od tego momentu możesz już dodawać linki codziennie lub co drugi dzień do 5 katalogów dziennie. Obserwuj też pozycje, swojego bloga na swoje słowo kluczowe (frazę kluczową). Twój blog zacznie się piąć w wynikach wyszukiwania. Dodawaj linki w sieci wybierając witryny dobrej jakości. Sprawdzaj PageRank każdej witryny do której chcesz dodać wpis. Witryny o wyższym wskaźniku PageRank (≥3) mają bowiem „większą moc” i są skuteczniejsze w pozycjonowaniu. Możesz także dodawać linki na forach internetowych, w serwisach wymiany artykułów lub w innych witrynach, wystrzegając się spamu i systemów wymiany linków.
Jeśli Twoje działanie będzie przypominało naturalne zdobywanie linków, czyli tak, jak gdyby to inni internauci dodawali linki do Twojego bloga na swoich witrynach, sukcesywnie i stopniowo zwiększając liczbę linków dziennie (do maksymalnie 10), Twój blog ma szansę już po 1,5 – 2 miesiącach znaleźć się w pierwszej 10-tce wyników Google. Pierwsza 5-tka to kwestia kolejnych 2-3 tygodni.
Z mojego doświadczenia wynika, że wepchnięcie nowo powstałego bloga do pierwszej 5-tki wyników może nastąpić już po 2-2,5 miesiącach. Ten czas to 80% Twojego zaangażowania i czasu poświęconego na rozkręcenie swojego e-biznesu. Jeśli przebrniesz przez ten czas, zapewnisz sobie stałe i stabilne wpływy na konto. Gdy już osiągniesz dobrą pozycję w wyszukiwarce, wystarczy abyś 1-2 razy w tygodniu dodał kilka linków w sieci, aby podtrzymać go lub podnieść na wyższą pozycję. Twój blog będzie zarabiał dla Ciebie, nawet, gdy na pewien czas o nim zapomnisz (byle nie na długo…).
Życzę Ci, aby ten kurs stał się dla Ciebie inspiracją do podjęcia działania uniezależnienia się finansowego od kogokolwiek, abyś zaczął zarabiać na tym, co masz już teraz, na swojej wiedzy i posiadanych umiejętnościach.