Utwórz blog tematyczny
Bardzo ważne w działalności e-biaznsowej jest utworzenie właściwego bloga lub strony www podejmującego określoną tematykę. Temat Twojego bloga powinien być Ci doskonale znany, tzn. powinieneś się z nim „identyfikować” – opisywać go ciekawie, wyczerpująco i rzetelnie. Trudno bowiem pisać blog o czymś, czego się nie wie albo nie rozumie. Kreuj swój wizerunek internetowy, spraw, aby odwiedzający Twój blog nabrali pewności, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie. Ekspertom się ufa, a zaufanie to podstawa sprzedaży.
Twój blog powinien w domenie (adresie) zawierać frazę, która najlepiej określa jego tematykę. Wybór frazy powinieneś poprzedzić analizą zachowania internautów. Niezastąpionym narzędziem określania fraz dla witryn internetowych jest Google Keyword Tool. Narzędzie to „pokaże” Ci jakich fraz/tematów szukają internauci. Przy jego pomocy wybierzesz frazę, którą umieścisz w adresie swojego bloga/strony. Spróbuj wpisywać w narzędziu różne frazy związane z tematem, który chciałbyś podjąć w blogu. Spośród propozycji, które otrzymasz, wybierz frazę, która najlepiej odpowiada tematyce Twojej witryny i spełnia poniższe kryteria:
- jest wpisywana minimum 6000 razy miesięcznie,
- składa się z 2-3 wyrazów,
-jest bardzo konkretna (dotyczy wąskiego tematu),
-wyszukiwarka Google zwraca na tę frazę możliwie jak najmniej wyników.
Wybór odpowiedniej frazy to połowa sukcesu. Jest to bardzo ważne ze względu na promocję w wyszukiwarce Google. Nauczę Cię, jak wypromować swój blog, aby znajdował się w pierwszej 5-tce wyników wyszukiwania na wybraną przez Ciebie frazę. Pierwsza 5-tka daje gwarancję, że wielu internatów wpisujących daną frazę wejdzie do Twojego bloga i stanie się Twoimi klientami.
Po wyborze tematu, tytułu i domeny bloga pora nasycić go treścią. Blog to rodzaj internetowego pamiętnika, możesz w nim zawierać wszystkie swoje myśli, opinie, sprawozdania, jest to „Twoja część sieci” i możesz w niej umieścić treści, jakie tylko zechcesz. Pamiętaj jednak, że blog powinien podejmować temat, który wybrałeś wcześniej. Chcesz go skutecznie wypromować, więc nie powinien zawierać treści niezgodnych z prawem oraz naruszających dobre obyczaje. Zadaj sobie pytanie – jakich treści mogą poszukiwać osoby, które wpisują frazę Twojego bloga w wyszukiwarce? Wczuj się w kogoś, kto szuka informacji na dany temat – co byłoby dla niego wartościowe, co spodziewa się znaleźć, czego dowiedzieć?
W treści bloga umieść linki do sklepów partnerskich. Nie przesadzaj z tym, jeden link na 500 - 700 znaków w zupełności wystarczy. Umieść w treści obrazy (np. okładki, zdjęcia produktów), one też mogą być podlinkowane.
Reklama i promocja w Internecie.
Po utworzeniu bloga należy go wypromować. Twoim celem jest, aby Twój blog znalazł się wśród pierwszych 5-ciu wyników w wyszukiwarce Google, po wpisaniu frazy, którą wcześniej wybrałeś. Dzięki temu, na Twój blog będą wchodzić osoby, które wpisują daną frazę w wyszukiwarce, więc internauci bardzo zainteresowani tematem, który podejmujesz. Aby znaleźć się w pierwszej 5-tce wyników umieszczaj w sieci linki do swojego bloga. Wyszukiwarka Google „zlicza” linki w sieci prowadzące do witryn i na tej podstawie nadaje witrynom rangi. Jeśli do Twojej witryny będzie prowadzić więcej linków, niż do witryn konkurencyjnych, to Twój blog wyświetli się wyżej w wynikach wyszukiwania od nich.
W procesie umieszczania linków w sieci (zabieg ten nazywa się pozycjonowaniem) ważne jest zachowanie kilku warunków:
- Umieszczaj linki systematycznie każdego dnia lub co 2 dni
- Wybieraj strony wartościowe, zbliżone tematycznie do Twojej, posiadające PR ≥ 3.
- Umieszczaj nie więcej, iż 10 linków dziennie (proces musi przypominać naturalne pozyskiwanie linków).
Bardzo dobre rezultaty daje umieszczanie linków wraz z krótkimi opisami w katalogach stron internetowych. Wybieraj po 5-10 katalogów dziennie, zacznij od katalogów PR =1 lub 2, dodawaj do nich wpisy przez 4 dni. Następnie zacznij dodawać wpisy do katalogów o wyższym PR.
Systematyczne dodawanie linków w Internecie do Twojego bloga, (zarówno do katalogów, jaki i na forach internetowych i w serwisach wymiany artykułów), sprawi, że Twój blog już po 1,5-2 miesiącach znajdzie się w pierwszej 10-tce wyników. Aby znalazł się w pierwszej 5-tce potrzebnych będzie kolejne 2-3 tygodnie.
Od tej chwili Twój blog zacznie odwiedzać coraz więcej osób, niektóre z nich staną się Twoimi klientami, a Ty zaczniesz zarabiać pieniądze.