0
głosów
- +

Szkolenia online dla właścicieli firm

Autor:

Aktualizacja: 17.11.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Zarządzanie Firmą


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 770 razy czytane
  • 5 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

W małych i średnich przedsiębiorstwach, właściciel firmy pełni najczęściej rolę osoby zarządzającej, której decyzje bezpośrednio wpływają na rozwój oraz charakter działalności.


Dobór pracowników, partnerów, strategii marketingowych ukierunkowując na cel, jak najlepszego prosperowania firmy. Wiąże się to oczywiście z ciągłym podejmowaniem ryzyka, narażeniem na straty nie tylko swojego majątku, ale także dobrego imienia.

Właściciel powinien budować swoją firmę, opierając strategie swoich działań na trzech filarach. Jasno określając jej wizję, tworząc misję i ustalając firmową hierarchię wartości. Filary te natomiast buduje poprzez określenie struktur, celów, grupy klientów i działań wewnątrz firmy (podział pracy, system wynagrodzeń, motywacji, a także uprawnień).

Nie ma konieczności, aby wszystkie te działania wprowadzać od razu, w tym samym czasie. Lepsze skutki przyniesie systematyczność oraz świadome planowanie i stopniowa realizacja.

Najskuteczniejszy właściciel firmy, powinien pełnić w niej trzy podstawowe role: fachowca (autorytetu wiedzy), przywódcy (inspiratora) i oficjalnego reprezentanta.

Wraz z rozwojem firmy zmieniają się również obowiązki jej właściciela. Na samym początku zajmuje się on dosłownie wszystkim. Najczęściej jest księgowym, sprzedawcą, a nawet osobą sprzątającą w jednym. Jego najważniejszym obowiązkiem i celem jest stworzenie oferty i odnalezienie pierwszych klientów. Początkowy okres dla firmy zawsze nie jest łatwy, dlatego też właściciel musi wykazać się dużą determinacją i samodyscypliną.

Nabycie właściwych nawyków i przyzwyczajeń z pewnością okaże się o wiele prostsze, niż pozyskanie odpowiedniego poziomu wiedzy. Nawet jeżeli dana osoba jest specem w dziedzinie swoich usług, musi poznać wszystkie zasady, jakimi rządzi się rynek, w tym przede wszystkim rodzaje strategi marketingowych. Poza tym, obecnie w większości działań okaże się absolutną koniecznością posiadanie wiedzy na temat zależności, jakie zachodzą pomiędzy najnowszymi technologiami informatycznymi, a ich wpływem na sytuacje biznesowe. Żyjemy w skomputeryzowanym świecie, „w dobie internetu”. Rzeczywistość ta odkrywa przed nami mnóstwo udogodnień, jednak należy wiedzieć, jak je efektywnie wykorzystać.

Współcześnie równie ważne, jak samo zarejestrowanie firmy, jest jej zaistnienie w sieci. Właściciel firmy powinien więc zaopatrzyć ją w komputery z odpowiednim oprogramowaniem i dostępem do internetu. Ale co dalej? Nie każdy jest przecież specem w dziedzinie informatyki. Wato więc skorzystać z literatury fachowej, albo wiedzy ekspertów. Propozycją firmy Microsoft, z której to oprogramowania korzysta obecnie najwięcej użytkowników zarówno prywatnych, jak i właśnie firm, są darmowe e-szkolenia. Dotyczą one zastosowania i wpływów najnowszych technologii informatycznych na usprawnienie działalności i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw.

Przykładowo dotyczą one tego, jak w oparciu o wykorzystanie pakietów usług firmy Microsoft, samodzielnie przygotować kampanię marketingową, jak stworzyć historię kontaktu klientów, jakie rozwiązania IT zastosować w firmie, jak uprościć zarządzanie komputerami, jak segregować, archiwizować i zabezpieczyć dane oraz jak na tym wszystkim oszczędzić.

Każdy świadomy właściciel firmy doceni przydatność tego rodzaju fachowych porad i z pewnością z nich skorzysta.

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij