Czy wzięcie udziału w szkoleniu wystąpień publicznych może pomóc w rozwinięciu umiejętności prowadzenia rozmowy sprzedażowej? Na pierwszy rzut oka są to zupełne inne obszary kompetencji. Jednak w rzeczywistości bardzo mocno się one zazębiają.

Data dodania: 2011-10-31

Wyświetleń: 1297

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

 W zasadzie można śmiało powiedzieć że zwiększenie umiejętności występowania publicznego bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Jak to możliwe. Przyjrzyjmy się bliżej tym zależnościom.

Nauka wystąpień publicznych daje bardzo pozytywne rezultaty jeśli chodzi o doskonalenie brzmienia głosu. Staje się one niższy (co silniej przyciąga uwagę i wzbudza większe zaufanie), bardziej przejrzysty i łatwiej emituje pewność siebie. Są to czynniki które bardzo przydają się w spotkaniach handlowych, a trudno jest nauczyć się ich w inny sposób. Równocześnie z tym idzie poprawa ogólnej mowy ciała i umiejętności utrzymania kontaktu wzrokowego.

Ćwiczenia przemawiania powodują spowolnienie tempa mówienia – co jest instynktownie rozpoznawane przez ludzi jako oznaka autorytetu. Uczą one również stosowania pauz, które mają dokładnie takie samo działanie. Używanie pauzy pokazuje, że wiesz że masz pełną uwagę rozmówcy i że nie boisz się jej utracić.  Kreowanie pozycji autorytetu pomaga w sprzedawaniu jak nic innego.

Treningi prezentacji uczą pozwalają również bardziej świadomie dobierać słowa, bardziej klarownie wyrazić co mamy na myśli i powiedzieć to w kilku słowach.  Są to rzeczy szczególnie przydatne  zaawansowanych etapach sprzedaży - w negocjacjach handlowych. Jeśli przećwiczysz to wielu osobach jednocześnie, to już znacznie łatwiej będzie ci używać tych metod podczas spotkania z jednym klientem.

Jak więc widzisz, umiejętności komunikacyjne z obszarów wystąpień publicznych i szkoleń sprzedażowych bardzo silnie się zazębiają. Rozwijanie siebie w jednym z nich przełoży się na pozytywne efekty w drugim.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena