W dzisiejszych czasach warto być własnym szefem i pomyśleć o założeniu własnego przedsiębiorstwa. Własna firma wymaga jednak wiele pracy i załatwiania spraw formalnych, jednak później można mieć satysfakcję z sukcesu własnego przedsiębiorstwa i oczekiwać na zyski.

Data dodania: 2011-06-26

Wyświetleń: 2283

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jedną z możliwością jest założenie biura rachunkowego. Branża prowadzenia usług księgowych w Polsce rozwija się szybko, a zapotrzebowanie na nie także jest także duże. Wiele przedsiębiorstw woli zlecać prowadzenie księgowości biurowi rachunkowemu, niż samemu się zajmować tą kwestią. Dlatego działalność usługowego prowadzenia księgowości może stać się opłacalnym biznesem.

Wielu przedsiębiorców oczekuje, że biuro rachunkowe doradzi, jak maksymalizować zyski oraz jakie rozwiązania prawne zastosować, by zwiększyć efektywność firmy. Z raportu inFakt.pl wynika, że wielu przedsiębiorców narzeka na poziom doradztwa w biurach rachunkowych, z których korzystają. Kwestia, która wywołuje niezadowolenie klientów biur rachunkowych, to konieczność zawożenia dokumentów do biura. Niespełnione potrzeby przedsiębiorców sprawiają, że nowo powstałe biuro rachunkowe, może wykazać się atrakcyjnością oferty oraz spełnieniem oczekiwań potencjalnych klientów biur rachunkowych.

Jak zabrać się za założenie biura rachunkowego? Na początek należy stwierdzić, czy mamy odpowiednie uprawnienia do założenia biura. Osoba, która jest uprawniona do prowadzenia usługowego prowadzenia księgowości, musi posiadać certyfikat księgowy. Także doradca podatkowy powinien mieć odpowiednie kwalifikacje do prowadzenia swoich usług. Jeżeli nie mamy takich kwalifikacji, to możemy być właścicielem biura, musimy jednak zatrudniać odpowiednie osoby do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych i doradztwa podatkowego.

Przy zakładaniu biura niezbędne jest także posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Obowiązek jego posiadania nakłada Ustawa o rachunkowości. Ustawa mówi też, na jaką kwotę powinno być ubezpieczenie, zależy ono od rodzaju usług jakie zamierza prowadzić biuro rachunkowe.

Pozostałe obowiązki nie różnią się od zakładania każdego przedsiębiorstwa, należy więc rozpocząć od zarejestrowania działalności gospodarczej w Urzędzie Gminy bądź Miasta. Następnym krokiem będzie zwrócenie się do Urzędu Statystycznego po numer REGON. Niezbędnym jest także zgłoszenie działalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS. Po tych się o ubezpieczenie OC.

Po załatwieniu kwestii formalnych w urzędach należy postarać się o promocję biura. Jeżeli właściciel firmy ma certyfikat księgowy, to będzie miał ułatwione zdobywanie klientów.  Może korzystać ze swoich dotychczasowych kontaktów a dotychczasowa działalność w branży księgowej zagwarantuje mu rozeznanie w rynku księgowości. Osoby będące nowicjuszami na rynku księgowym, mogą mieć pewne trudności w zdobywaniu klientów. Dlatego zakładanie biura rachunkowego jest raczej polecane osobom, które pracowały w księgowości lub mają kontakty z osobami z tej branży.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena