Zarabianie na wiedzy stało się jednym z najmodniejszych sposobów na biznes w sieci. Jednak większość osób, które podejmuje się tego zajęcia nie osiąga zaplanowanych sobie wcześniej celów. Jest kilka powodów dlaczego tak się dzieje.

Data dodania: 2011-04-10

Wyświetleń: 1492

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zająłeś się niewłaściwą tematyką

Przy wybieraniu zakresu wiedzy na której chcesz zarabiać kierujesz się albo tym co ciebie interesuje, albo tym co interesuje innych. Ważne aby to było jedno i drugie!

Musi to być dziedzina, która ciebie pasjonuje. Bo tylko wtedy będziesz mieć wystarczająco dużo sił, aby pokonać wszelkie trudności. Jeśli będziesz pisać, nagrywać i uczyć w tematach które cię pasjonują, to nie tylko z większą chęcią będziesz to robić, ale również z większą chęcią będziesz dalej doskonalić się w tej dziedzinie. A to sprawi, że będziesz stawać się coraz lepszym ekspertem. I właśnie dzięki temu twój biznes zarabiania na wiedzy będzie stopniowo rozkwitać.

Z drugiej strony to czym się zajmujesz musi tez interesować innych. Bo w końcu musisz mieć odbiorców. Bez odbiorców nie ma biznesu zarabiania na wiedzy. Jeśli twoja wiedza nie jest poszukiwana przez innych, i to już teraz, to masz małe szanse na sukces. Czasami wystarczy tylko trochę zmodyfikować to czym się zajmujesz, dostosować do potrzeb wybranej grupy osób i może się okazać, że będziesz mógł uczyć tego co wybrałeś na początku. Tyle, że inne osoby.

Czasami też tak bywa, że trzeba wybrać zupełnie nową tematykę. Czasami wynika to z braku zainteresowania tym na rynku. A czasami z kolei ze zbyt dużej konkurencji. Choć akurat z tym można sobie poradzić zawężając grupę docelową.

Źle wybrałeś grupę docelową

Są tutaj trzy możliwości: wybrałeś zbyt dużą grupę docelową, wybrałeś zbyt małą grupę docelową lub wybrałeś niewłaściwą grupę docelową.

W pierwszym przypadku twój marketing nie dociera skutecznie do twoich odbiorców. Grupa jest zbyt duża abyś mógł precyzyjnie wejść w serca potencjalnych klientów i zaskarbić sobie ich zaufanie. Nie jesteś w stanie być wystarczająco charakterystyczny, bo musisz dostosowywać się do większość. A większość w tej sytuacji jest niewyraźna. W takiej sytuacji musisz zawęzić grupę docelową i zacząć kierować swój marketing tylko do wybranej jej części.

Świetnie jeżeli wybrałeś małą grupę docelową. Wtedy masz szanse nawiązać bardzo bliskie relacje z potencjalnymi klientami. Tylko gorzej, jeżeli ta grupa jest zbyt mała aby dać ci wystarczające dochody. W takiej sytuacji musisz albo poszerzyć krąg odbiorców, albo zmienić grupę na inną. To drugie może okazać się absolutnie koniecznie, kiedy nie tyle grupa jest mała, co ich zasoby finansowe są niewielkie. Koniecznie na to zwróć uwagę.

Czasami bywa tak, że grupa docelowa jest jak najbardziej dobra, ale... nie da ciebie. Być może nie masz wystarczającej wiedzy, aby tej grupie pomagać. Nie jesteś jeszcze dobrym ekspertem dla niej. Na pewno jest jednak inna grupa osób, dla której wiedza jaką posiadasz to dużo więcej niż oni potrzebują. Zamiast więc martwić się krytyką tych którzy wiedzą lepiej od ciebie, zacznij przekazywać swoją wiedzę innym osobom, tym dla których masz większą szansę być już teraz ekspertem.

Uczysz innych tylko na podstawie wiedzy innych osób

To jest jeden z najczęściej popełnianych błędów. Nawet wiele osób, które uczą zarabiania na wiedzy poleca aby wyszukiwać wiedzę (głównie w internecie) i od razu innych tego uczyć. To jest poważny błąd. Czasem na krótką metę może to zadziałać. Jeśli jednak chcesz budować swój biznes zarabiania na wiedzy przez dłuższy czas, to tym sposobem nie masz szans na stanie się docenianym ekspertem.

Przede wszystkim musisz sprawdzać swoją wiedzę w praktyce, zanim zaczniesz ją przekazywać innym. Szczególnie dotyczy to wiedzy zdobywanej w internecie. Wiele jest tu bowiem przekłamań i fałszywych treści. Jeśli bez zastanowienia wprost przekazujesz wiedzę innych to nie tylko ryzykujesz, że będziesz wprowadzać ludzi w błąd, ale również możesz się ośmieszyć i całkowicie zrujnować swoją drogę do pozycji uznanego eksperta.

Dodatkowo sprawdzając zdobytą wiedzę w praktyce możesz dołożyć w swoich materiałach własne doświadczenie. Jest to niezwykle cenne, bo w ten sposób zaczynasz mieć wpływ na rozwój wybranej przez ciebie dziedziny. Dodatkowo w ten sposób nie ryzykujesz oskarżenia o kradzież cudzej wiedzy.

Najlepszym pomysłem na zdobycie doświadczenia, na unikalność, a jednocześnie świetny sposób na rozpoznanie klienta jest świadczenie na początku różnej formy bezpośrednich indywidualnych konsultacji.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena