Możesz wszystko robić sama i "na piechotę" albo zautomatyzować swoją pracę i włączyć w cały ten proces księgowe z jednostek podległych. Możesz zastosować darmowe lub odpłatne systemy, które ci pomogą w obliczeniach. Przedstawiam ci krótko 7 sposobów jakie masz do wyboru. Twój wybór zależy

Data dodania: 2011-04-08

Wyświetleń: 2913

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

od liczby sprawozdań jednostkowych, które będziesz sumować. Im więcej jednostek, tym sprawniejszych narzedzi potrzebujesz dla siebie i księgowych w jednostkach.

Wiesz dobrze, że księgowi lubią papier i dokumenty papierowe. Często nim nie "zasmakują" ułatwień i udogodnień używania specjalistycznych narzędzi, to kurczowo trzymają się papieru, długopisu i kalkulatora. Ty możesz zabrać się do tej pracy jak żniwiarz. Możesz wyjść na pole samotnie z sierpem w rękach albo z pomocnikami wjechać na kombajnie. Który sposób podoba ci się bardziej?

A teraz wybieraj. Obiecane 7 sposobów.

Darmowe rozwiązanie dostajesz w systemie z MF BeSTi@ i SJO BeSTi@. Możesz to zrobić  w BeSTiach na trzy sposoby:

Sposób 1. Jednostki są połączone z bazą dużej BeSTii (zielonej) i księgowi wprowadzają tam dokumenty swoich sprawozdań finansowych. Kiedy to zrobią ty tylko sprawdzasz i po sprawdzeniu agregujesz. W zasadzie sprawdzanie obywa się ręcznie, bo nie widziałam tam automatycznych narzędzi do sprawdzania. Takie rozwiązanie stosujesz, gdy masz tych księgowych w jednej sieci informatycznej.

Sposób 2. Kiedy jednostki masz w różnych miejscach odległych od siebie, to możesz wykorzystać połączenie sił zielonej BeSTii i niebieskiej SJO BeSTii. Księgowi po wprowadzeniu dokumentów w swojej instalacji niebieskiej BeSTii wysyłają ci pocztą e-mail z załączonym plikiem xml, który ty wczytujesz do zielonej BeSTii, sprawdzasz i tutaj agregujesz (sumujesz automatycznie) podobnie, jak w punkcie 1.

Sposób 3. Papierowe dokumenty, które przyniosły ci jednostki przepisujesz do zielonej BeSTii ręcznie przy okazji sprawdzając. Kiedy wprowadzisz, to sumujesz w taki sam sposób, jak w poprzednich punktach. Ten sposób jest dla ciebie najbardziej uciążliwy ale mimo wszystko łatwiejszy w zastosowaniu niż ręczne wyliczanie odpowiednich sum. W tym sposobie możesz dołączyć wczytywanie plików xml, które w formacie akceptowanym przez BeSTię generowane są w jednostce przez ich system F-K.

Za darmo możesz policzyć te sprawozdania w:

Sposób 4. W arkuszu kalkulacyjnym, w którym zdefiniujesz sobie tabele z wierszami odpowiednio dla poszczególnych dokumentów (tutaj wystarczy, że wpiszesz tylko "liście", bo tylko liście musisz później przepisać do zielonej BeSTii w odpowiednim łącznym dokumencie) a w kolumnach wpiszesz odpowiednie kwoty z każdej jednostki. Pamiętaj je tak pogrupować, by łatwo formułą suma zebrać w arkuszu kwoty dla JB, ZB, GP. BeSTi@ wylicza sama formuły w oparciu o wpisane kwoty z "liści".

Pozostają ci jeszcze odpłatne systemy do sporządzania bilansów

Sposób 5. Słyszałam o kilku systemach od dostawców oprogramowania do księgowości ale nie widziałam ich w działaniu. Nie mogę ci żadnego zarekomendować. Jeśli używasz jakiegoś i chcesz podzielić się doświadczeniami, to napisz proszę komentarz.

Ostatnie dwa sposoby możesz zrealizować za pomocą  mojego autorskiego rozwiązania. System informatyczny powstał jeszcze w czasie, kiedy j.s.t sporządzały tylko bilanse jednostkowe JB. ZB, GP, z wykonania budżetu, łączne dla JB, ZB, GP i bilans skonsolidowany. Było to w 2001 roku. Od tego czasu rozbudowaliśmy go o pozostałe elementy sprawozdania finansowego. Sprawozdani z tego systemu transferujesz automatycznie do BeSTii za pomocą plików xml. Możesz używać tego produktu na dwa sposoby:

Sposób 6. W wersji rozproszonej używasz u siebie wersję sumującą, której oprócz łącznych sprawozdań wykonujesz również cały bilans skonsolidowany (z wyłączeniami i eliminacjami konsolidacyjnymi) i bilans jednostkowy z wykonania budżetu. Do niej wczytujesz pliki, które otrzymujesz od swoich jednostek. One używają różnych wersji jednostkowych - są specjalne wersje dla jednostek budżetowych, zakładów i gospodarstw oraz innych takich, jak np. instytucje kultury czy spółki, które tylko występują w bilansie skonsolidowanym.

Sposób 7. Używasz tylko wersję sumującą, do której wczytujesz pliki z systemów F-K w formacie zgodnym z formatem plików xml do BeSTii lub wprowadzasz dane ręcznie. Automatycznie uzyskujesz sumy i weryfikację. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, to napisz niżej pytania.

Jak jeszcze możesz sobie ułatwić swoja pracę?

Licencja: Creative Commons
0 Ocena