0
głosów
- +

Szyfrator rozmów

Autor:

Aktualizacja: 25.03.2011


Kategoria: BHP i Ergonomia / Bezpieczeństwo Osobiste


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2024 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

W dzisiejszych czasach centrale telefoniczne jak się okazuje są coraz częściej narażone na wszelkiego rodzaju próby inwigilacji i podsłuchania rozmowy.


W odróżnieniu do telefonii komórkowej, linia telefoniczna nie jest w żaden sposób zabezpieczona przed tego typu próbami. Podsłuchy umożliwiające jej kontrolowanie są ogólno dostępne i względnie tanie. Jedynym skutecznym przedsięwzięciem mającym na celu zabezpieczenie rozmów jest szyfrator.

Szyfrowanie rozmów polega na zmianie dźwięku, uniemożliwiając tym samym jego identyfikację. Jedynym sposobem na rozszyfrowanie rozmowy jest drugie takie samo urządzenie pełniące funkcję deszyfratora. Tak też każde urządzenie szyfrujące jest jednocześnie koderem i dekoderem rozmów. Ponadto szyfrator oprócz standardowej linii telefonicznej idealnie sprawdza się jako zabezpieczenie połączenia VoIP lub innych połączeń prowadzonych za pośrednictwem komunikatorów internetowych.

Warto także nadmienić, iż proponowany szyfrator wyposażony został w pewną wyjątkowo przydatną funkcje, mianowicie za jego pomocą możemy nagrywać nasze rozmowy na karcie SD. Urządzenie nie wpływa w negatywny sposób na zwyczajne użytkowanie aparatu, gdyż użytkownik sam decyduje, które połączenie ma być kodowane. Szyfrator swoje zastosowanie znajduje u wielu osób prywatnych dbających o własne bezpieczeństwo, ale przede wszystkim w sektorze przedsiębiorców, którzy pragną odpowiednio zabezpieczyć swoje firmy i zakłady pracy. Narzędzia tego typu także coraz częściej wykorzystywane są podczas pobytów w hotelach czy delegacjach (np. spotkania biznesowe lub prywatne). Warto wspomnieć, iż spory odsetek hoteli stosuje centrale rejestrujące wszystkie nasze rozmowy.

GERMANO.PL


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij