Branża i słowa kluczowe
Pierwszą czynnością jest ustalenie optymalnych słów kluczowych pod reklamę. Słowo optymalnych w tym wypadku oznacza iż powinno charakteryzować się niską szacowaną stawka CPC, wysoką liczbą wyszukań w wyszukiwarce Google oraz precyzyjne określające produkt lub usługę, którą będzie reklamować. Aby uzyskać informacje na temat wymienionych powyżej parametrów należy skorzystać z darmowego narzędzia platformy Adwords pod nazwą „Narzędzie propozycji słów kluczowych”. Z praktycznego doświadczenia optymalne słowa to takie, których stawka wynosi pomiędzy 0,25 a 0,50 zł, liczba wyszukań lokalnych powyżej 1000 natomiast samo słowo to już w zależności od tego co zamierzamy sprzedawać.
Wybierzmy słowa przykładowo dla internetowego sklepu wędkarskiego. Najlepsze słowa to te ściśle opisujące produkty czyli np. wędki spławikowe, wędki spinningowe, kołowrotek spinnigowy itd. Reklamując się na frazę „wędki”, reklamy będą co prawda wyświetlane szerszemu gronu odbiorców, lecz koszt kliknięcia ze względu dużą konkurencję będzie znaczny. Załóżmy, iż nasze ostateczne frazy to: wedkarstwo spinningowe, spinningowe, wedkarstwo spiningowe, kołowrotki spinningowe, kołowrotek do spinningu oraz sprzęt wędkarski
Ustawienie grup i podział fraz
Kolejnym krokiem po wybraniu fraz jest dobra i funkcjonalna organizacja konta. Analizując słowa kluczowe dokonujemy podziału na kilka grup, aby ułatwić sobie zarówno zarządzane słowami oraz przede wszystkim stworzyć ściśle przylegające do nich treści reklam. Najlepiej jeśli w reklama zawiera w sobie przynajmniej 2 wystąpienia słowa kluczowego, wtedy przy każdym wyświetleniu reklamy każde wystąpienie jest pogrubione, a mając dużo pogrubionej treści zwiększamy zainteresowanie klienta i prawdopodobieństwo kliknięcia w reklamę. Z uwagi na wybrane wcześniej słowo proponujemy utworzenie 3 osobnych grup reklam. Pierwsze grupa zawiera słowa: wedkarstwo spinningowe, spinningowe oraz wedkarstwo spiningowe. Druga grupa to: kołowrotki spinningowe oraz kołowrotek do spinningu. Ostatnia trzecia grupa będzie zawiera tylko jedną frazę sprzęt wędkarski.
Ustawienie kampanii
Następną czynnością będzie ustawienie wszystkich parametrów kampanii. Podstawową sprawą jest wysokość budżetu kampanii. Ustawiamy budżet dzienny oraz maksymalną stawkę CPC. Na kilka pierwszych dni kampanii najlepiej jest wybrać automatyczne ustawienie stawek CPC a następnie przejście na samodzielne ustalanie. Strategią główną będzie powolne obniżanie stawki CPC tak aby uzyskać pozycję reklamy pomiędzy 3 a 4 zapewniającą jeszcze wysoką liczbę wejść oraz dość niskie stawki CPC. Drugim aspektem jest zdefiniowanie obszaru wyświetlania w zależności o rodzaju prowadzonego przedsięwzięcia. Dla lokalnych biznesów proponujemy wyświetlania kampanii na terenie województwa lub całej polski, gdy działamy na wszystkich województwach.
W drugiej części przedstawione zostaną profesjonalne treści reklam oraz sposoby optymalizacji aktywnej kampanii.