Najbardziej skutecznym i stosunkowo tanim sposobem na promocję hotelu jest reklama internetowa. Ma ona przewagę nad tą w prasie, czy telewizji, ponieważ jest tańsza i łatwiej jest mierzyć jej efekt. Drogie bilborady i spoty telewizyjne bardziej nadają się do budowania wizerunku marki, niż do efektywnego pozyskiwania nowych klientów dla hotelu o ograniczonym budżecie. Aby reklama hotelu w internecie była skuteczna, należy zadbać o dobrze zbudowaną witrynę internetową, a następnie zacząć ją promować w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google czy Bing.
Jaka musi być strona internetowa hotelu?
Strona internetowa musi być przejrzysta, funkcjonalna, zawierać pełną ofertę hotelu i elementy, które są poszukiwane przez osoby zainteresowane rezerwacją pokoju, dane kontaktowe, mapkę dojazdu, zdjęcia pokoi oraz budynku. Dobrze jest też zamieścić informacje o atrakcjach turystycznych znajdujących się w pobliżu, a nawet film promocyjny prezentujący okolicę lub obiekt. Wygląd graficzny serwisu nie jest najbardziej istotny, ale powinien być estetyczny, zapadać w pamięć i odpowiadać charakterowi hotelu i klimatowi, jaki w nim panuje. Witryna powinna być zbudowana w taki sposób, żeby roboty wyszukiwarek mogły ją łatwo odczytać, a wyszukiwarki bez problemu indeksować i prezentować jak najwyżej w swoich wynikach. Warto również, aby strona wyświetlała się również prawidłowo w urządzeniach mobilnych, takich jak coraz bardziej popularne smartfony z dostępem do internetu.
Jak pozycjonować hotel w organicznych wynikach wyszukiwarek?
Jeżeli witryna hotelu została poprawnie zbudowana, a teksty na niej umieszczone zawierają słowa, związane z ofertą hotelu i jego lokalizacją to kolejna rzecz o jaką należy się postarać to linki do strony. Najbardziej w pozycjonowaniu strony hotelu pomagają linki z zaufanych domen o tematyce związanej z noclegami, hotelami i turystyką.
Jak reklamować hotel w linkach sponsorowanych Google?
W zależności od tego jakim budżetem dysponuje dany hotel można zbudować dużą kampanię o jak największym zasięgu, aby poprawić także wizerunek marki hotelu, lub bardziej efektywną kampanię o mniejszym budżecie, kierowaną do, np. do użytkowników szukających noclegu w miejscowości, w której znajduje się hotel. Odpowiednie stworzenie i optymalizacja kampanii ma duże znaczenie od tego czy zakończy się ona sukcesem i zwiększeniem sprzedaży.