Cena nie jest warunkiem koniecznym
Pamiętać trzeba, że ograniczenia budżetowe są ważne, ale nigdy nie powinny być najważniejsze. Zawsze trzeba kupować wyposażenie najlepsze, na jakie tylko są pieniądze. Ustalenie zbyt napiętego budżetu może doporwadzić do jednego z kilku scenariuszy: po pierwsze może być tak, że część wyposażenia będzie bardzo dobra, a druga część przeciętna, ponieważ skończą się fundusze. To kiepski koniec, ponieważ takie różnice są widoczne gołym okiem i generują tylko więcej kosztów na późniejszym etapie. Drugi możliwy scenariusz to równe obniżenie jakości wszystkich elementów wyposażenia. Nie ma problemu niespójnego poziomu, ale dla hotelu zakup na przykład gorszego łóżka to strzał w stopę.
Cena idzie w parze z jakością
Stara maksyma głosi, że jeśli coś jest dobre, to na pewno nie będzie tanie. Wyposażenie hotelu potwierdza tę starą prawdę – na nieszczęście gestorów obiektów noclegowych. Jeśli wyposażenie ma być dobre, to po prostu będzie dużo kosztowało. Wybór innego producenta albo dystrybutora może obniżyć koszty wyposażenia hotelu o kilka procent, ale nie oszukujmy się – nie są to duże kwoty w porównaniu z tymi, które i tak trzeba będzie wydać. Nie oznacza to oczywiście, że nie należy szukać takich oszczędności – jest to jednak etap ostatni: dystrybutora wybiera się dopiero wtedy, kiedy wiadomo co i w jakiej ilości będzie potrzebne.
Zakup to nie wszystko
W większości przypadków kupuje się już gotowe wyposażenie, na przykład kompletne meble, i takie, jak zostaną dostarczone, ustawia się w pokoju. Czasem jednak pokoje hotelowe są na tyle nietypowe, że standardowe projekty nie będą satysfakcjonujące. Każdy indywidualny projekt mebli, zmiana materiału obiciowego na inny, dołożenie lub modyfikacja pewnych tylko elementów to również generatory dodatkowych, nieraz bardzo znacznych kosztów. Należy o tym pamiętać i koszty takie uwzględnić na wczesnym etapie projektowania.