Google za pomocą Sieci reklamowej (dawnej partnerskiej) umożliwia dotarcie z reklamą do docelowych odbiorców. Można na przykład kierować reklamę do Internautów przeglądających strony internetowe mające tematykę powiązaną z treścią reklamy. Jest to tzw. reklama kontekstowa.
Google w ramach sieci reklamowej współpracuje z wieloma witrynami internetowymi, na których wyświetlane są reklamy AdWords. Mogą to być nie tylko reklamy tekstowe, ale również banery, klipy wideo. Sieć reklamowa, wcześniej nazywana siecią partnerską obejmuje strony o różnym profilu, sprawdzane przez Google pod kątem zgodności ze standardami wyszukiwarki.
Odpowiednie ukierunkowanie i dopasowanie reklamy znacząco poprawia jej skuteczność. W przypadku Sieci wyszukiwania linki sponsorowane ukazują się dla konkretnych słów kluczowych wpisanych w wyszukiwarkę. W przypadku Sieci reklamowej reklama o różnej formie wyświetla się na partnerskich witrynach internetowych (takich jak portale informacyjne, blogi, portale społecznościowe, fora internetowe, serwisy wideo, jak YouTube, itd.).
Reklamy mogą się wyświetlać w automatycznych miejscach docelowych – w całej sieci lub w wybranych (przez nas) miejscach docelowych.
Specjalne narzędzie rozmieszczania reklam pozwala znaleźć miejsca w sieci, które są odwiedzane przez naszą grupę docelową. Możemy przez to zwiększyć efektywność reklamy. Dostępna jest również funkcja pozwalająca na umieszczenie reklamy w określonych miejscach na stronach (np. tylko nad zgięciem strony).
Ukierunkowane kampanie reklamowe w Sieci reklamowej Google zwiększają możliwości interakcji z docelowym odbiorcą. Internauta może w wielu miejscach trafić na reklamę firmy, zwiększa się więc prawdopodobieństwo jej zauważenia. Będąc na przykład na portalu informacyjnym lub w serwisie wideo, może nie być w danej chwili zainteresowany kupnem czegokolwiek, ale poprzez umieszczenie baneru budujemy rozpoznawalność marki. Taki rodzaj reklamy ma za zadanie przyciągnąć uwagę, zainteresować marką, a niekoniecznie od razu doprowadzić do zakupu.
Sieć reklamowa i Sieć wyszukiwania wzajemnie się uzupełniają, tworząc kompleksowy system reklamy Google.