Jest całkiem prawdopodobne, że przygotowanie wartościowych i interesujących tekstów pomoże w osiągnięciu wyższych pozycji w wyszukiwarkach, co będzie miało przełożenie na większą ilość zapytań ofertowych. W jaki sposób przygotować teksty na firmową stronę www?
Teksty powinny być zwięzłe i konkretne, długie i nudne opisy pomijamy chyba, że jest to konieczne. W przypadku niektórych produktów, lub usług konieczne jest przygotowanie ciekawej i pouczającej histroii, która będzie odnosić się do naszego produktu. Jeżeli zależy nam na skutecznej sprzedaży, powinniśmy pisać teksty, które zachęcają i przekonują do sięgnięcia po dany produkt. Skuteczny przekaz możemy porównać do historii Kopciuszka. Na czym to polega? Jako przykład weźmy dietetyczną herbatę, która w mgnieniu oka pozwala nam zrzucić zbędne kilogramy. Jak więc przekonać naszych odbiorców o skuteczności preparatu? Opisujemy kobietę - kopciuszka, która walczy z nadwagą, jest niepewna siebie, wstydzi się swojego wyglądu, wszyscy na nią dziwnie patrzą. Mówiąc innymi słowami: pokazujemy sytuację nieprzyjemną, która może dotknąć każdego. Następnie mamy motyw wróżki i magicznej różdżki - nasza firma jest wróżką, a sprzedawany produkt - różdżką. Pokazujemy jak w magiczny sposób nasza herbata pomaga pozbyć się problemu. Używajmy tutaj samych pozytywnych określeń, które wspierają, wspomagają, dodają otuchy i sprawią, że każdy będzie chciał mieć ten produkt. W ten sposób zdobędziemy zaufanie klienta i zachęcimy go do kupna naszego produktu.
Skuteczna perswazja nie może być jednak wyolbrzymiona, najlepiej kiedy ciekawa i zabawna historia zawiera delikatne aluzje do reklamowanego produktu, poprzez takie właśnie subtelne działanie odniesiemy skutek. Teksty sprzedażowe i reklamowe można przygotowywać samemu, jednakże tak samo jak w przypadku przygotowywania grafiki, czy oprogrogramowania warto skorzystać z usług fachowców. Większość agencji sem proponuje kompleskowe usługi z zakresu kreacji wizerunku w internecie. Dotyczy to zarówno budowanie zaufania do firm, jak i popularyzacji konkretnych produktów. Jeżeli decydujemy się na samodzielne przygotowanie treści reklamowej warto pamiętać o przygotwaniu ciekawego i unikalnego tekstu. Jeżeli rzecz dotyczy produktu warto, aby była to interesująca i zabawna historia.