-
Przed przystąpieniem do redagowania treści reklam Adwords, koniecznie należy się zapoznać z tym, co zakazane w regulaminie. Nie można m.in. używać zwrotów w stylu „kliknij tutaj”, nadużywać wielkich liter oraz znaków przestankowych. W przeciwnym wypadku nasza reklama zostanie zablokowana.
-
Niezmiernie istotna jest zbieżność tekstu reklamowego z tym, co użytkownik może zobaczyć na docelowej stronie internetowej (tzw. landing page). Jeżeli zachęcimy potencjalnego klienta do kliknięcia w reklamę informacją na temat promocji, a po przejściu na stronę, nie znajdzie szczegółów, bardzo szybko nas opuści. Skutek będzie taki, że zapłacimy za kliknięcie, a szanse na konwersję będą minimalne.
-
Jeżeli możemy opisać naszą ofertę za pomocą liczb, zróbmy to. Nic tak nie przyciąga uwagi, jak przedstawiona w ten sposób informacja o promocji. Dodatkowo liczby wyróżniają się na tle tekstu, co samo w sobie przyciąga uwagę. Praktyka pokazuje, że jeżeli użytkownik ma do wyboru dwie reklamy o podobnej treści, ale tylko jedna zawiera w sobie liczby – wybiera właśnie ją.
-
Zastanówmy się, czego klient oczekuje od danej usługi czy produktu. Profesjonalizmu? Niezawodności? Niskiej ceny? Oczywiście każda usługa wiąże się z jakimiś pożądanymi cechami. Wakacje będą „niezapomniane”, a ekipa remontowa - „solidna”. Zwróćmy na to uwagę przy redagowaniu tekstu.
-
Pomimo tego, że reklamy Adwords pozwalają operować jedynie krótkimi zdaniami, spróbujmy pokazać użytkownikowi, co może zyskać dzięki naszej ofercie. Spróbujmy uruchomić jego wyobraźnię. Zamiast pisać o „skutecznej inwestycji”, piszmy o „zwrocie z inwestycji 200%”. Zamiast „pełna księgowość” - „zajmiemy się twoją księgowością”. Nawet w dwóch zdaniach można zadziałać na wyobraźnię.
-
I w końcu rzecz najważniejsza. Nigdy nie możemy być pewni, czy sugestie zawarte w poprzednich punktach udało nam się poprawnie wprowadzić w życie. Dlatego teksty reklamowe musimy testować. Tym bardziej, że to nic nie kosztuje. Do każdej grupy reklam powinniśmy zredagować przynajmniej trzy hasła i zobaczyć, jaki jest odbiór klientów (jaka jest klikalność czy konwersja). Oczywiście testowanie musi potrwać, czasem nawet kilka miesięcy, ale dzięki niemu wyniki osiągane przez kampanię Adwords bydą systematycznie się poprawiać, tak samo jak nasze zyski.