Każdy przedsiębiorca zajmujący się sprzedażą w internecie musiał w pewnym momencie stanąć przed dylematem jaką formę reklamy i promocji w sieci wybrać. Najczęstszym wyborem jest albo inwestycja w pozycjonowanie lub też kampania reklamowa AdWords. W tym artykule zastanowimy się który rodzaj reklamy lepiej wybrać i jak prezentują się plusy oraz minusy każdej z tych metod.
Na samym początku trzeba sobie jasno powiedzieć, że nie ma poprawnej odpowiedzi na pytanie który rodzaj reklamy wybrać. Wszystko zależy od tego w jakiej sytuacji znajduje się klient, jak prezentują się jego cele marketingowe oraz w jakiej branży operuje.
Zacznijmy zatem od przedstawienia zalet oraz wad pozycjonowania. Na początek zalety. Niewątpliwie będzie to budowanie świadomości danej marki za sprawą widoczności w wynikach wyszukiwania. Dobrze dobrane słowa kluczowe i wysokie pozycje zawsze przekładają się na wizerunek danej marki. Kolejną zaletą SEO jest wiarygodność oraz zaufanie do danego biznesu. Jeżeli dana strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania to automatycznie będzie w oczach użytkowników bardziej godna zaufania.
Pozycjonowanie to również większy ruch na stronie. Wraz ze wzrostem pozycji w wynikach wyszukiwania zacznie również przybywać klientów odwiedzających naszą stronę dzięki czemu mamy szansę na wzrost sprzedaży. Zaletą pozycjonowania są również koszty gdyż w odróżnieniu od reklamy AdWords nie są one zależne od wyświetleń czy też kliknięć. Dobrze poprowadzona kampania SEO gwarantuje stały wzrost ruchu na stronie.
Do wad pozycjonowania zaliczyć jednak należy to iż wymaga on sporego nakładu czasu aby przynieść wymierne rezultaty. Jest to bowiem proces długofalowy. Ponadto budowanie zaplecza linków pod SEO wymaga specjalistycznej wiedzy oraz wymagany będzie własny wkład w tworzenie treści lub też zatrudnienie dobrego copywritera.
Przyjrzyjmy się teraz zaletom kampanii AdWords. Po pierwsze będzie to pozycja w wynikach wyszukiwania. Jak bowiem wiadomo reklamy pojawiają się nad organicznymi rezultatami wyszukiwania. Ponadto wygląd reklam coraz to bardziej przypomina wyniki organiczne dzięki czemu użytkownik coraz chętniej w nie klika.
AdWords pomaga również w zwiększeniu widoczności marki poprzez ciągle wyświetlające się reklamy. Inną zaletą AdWords jest fakt, że nasze reklamy możemy precyzyjnie kierować do konkretnego klienta. Dzięki zaawansowanym opcjom konfiguracyjnym możemy nasze reklamy kierować pod względem pory dnia, lokalizacji czy też języka.
Niestety do wad tego rodzaju reklamy należy zaliczyć wysokie koszty prowadzenia kampanii. Rozliczamy się bowiem od kwoty za każde kliknięcie klienta w reklamę.
Jeżeli nadal nie jesteście pewni czy zdecydować się na pozycjonowanie stron www czy też na płatną reklamę to zawsze możecie zaciągnąć rady sprawdzonej agencji marketingowej.