Jak pokazują statystki dobrze przygotowana strona typu landing page jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na polepszenie konwersji oraz przyciągniecie do siebie klientów. Aby jednak uzyskanie takich efektów było możliwe strona landing page musi być odpowiednio zaprojektowana. Postaramy się wam zatem podpowiedzieć czym powinien charakteryzować się dobrze działający landing page.
Zacznijmy jednak od samego początku. Czym tak właściwie jest landing page? Otóż mowa o stronie docelowej która ma przekonać klienta do wykonania założonej przez twórcę czynności. W przeciwieństwie do tradycyjnej strony firmowej zadaniem strony landing page jest przekonanie klienta do wykonania wyłącznie jednej czynności. Jakie mogą to być czynności? Wszystko zależy od celu marketingowego danej firmy. Ogólnie można przyjąć iż celem może być dokonanie zakupu, zapisanie się użytkownika na szkolenie lub jakiś event, zapisanie się do newslettera czy też pobranie jakiegoś pliku - jak katalog lub e-book.
Mowa zatem o przekonaniu klienta do skorzystania z jakiejś oferty lub też uzyskaniu danych potencjalnych klientów do późniejszego wykorzystania.
Projektując zatem landing page należy jasno sprecyzować jego jeden, jedyny cel. Konkretyzacja celu działa bardzo dobrze z punktu psychologicznego i nie pozostawia użytkownikowi wyboru.
W przypadku strony landing page podejście iż mniej znaczy wiecej jest zatem jak najbardziej słuszne. Strona tego typu powinna być maksymalnie prosta i czytelna. Oczywiście dużo zależy też tutaj od tego kto będzie stanowił grupę docelową danej strony.
Właśnie ze względu na grupę docelową możemy wyróżnic takie rodzaje jak w pełni świadomych konsumentów, konsumentów którzy są świadomi samego produktu, konsumentów świadomych rozwiązania czy też konsumentów nieświadomych. To właśnie w przypadku tych ostatnich strona landing page powinna być najbardziej bogata w treści. Jej zadaniem wtedy będzie uświadomienie klientowi jaki jest problem z którym się mierzy oraz że istniejące rozwiązanie jest na wyciągniecie jego ręki własnie dzięki oferowanym produktom czy usługom.