0
głosów
- +

4 rzeczy, które musisz wiedzieć, projektując landing sprzedażowy

Autor:

Aktualizacja: 15.05.2018


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 60 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
4 rzeczy, które musisz wiedzieć, projektując landing sprzedażowy

Dobrze zaprojektowany landing page pozwoli ci na skuteczną sprzedaż lub efektywne pozyskanie leadów. To strona o jasnym celu, prostej budowie i małej ilości treści, co pozytywnie wpływa na wysoką konwersję. Zobacz, jak zbudować skuteczny landing sprzedażowy i zacząć sprzedawać więcej.


 

Czym są landingi sprzedażowe?

Landing sprzedażowy to inaczej strona produktowa, landing page, strona ofertowa czy po prostu landing. To witryna stworzona specjalnie po to, by promować nowy produkt czy usługę lub zakomunikować odbiorcom zmianę w dotychczasowej usłudze. Potencjalny klient zazwyczaj „ląduje” na stronie produktowej po kliknięciu w link reklamowy (np. Google AdWords czy Facebook Ads) lub link pozostawiony przez ciebie na forach internetowych, które odwiedza twoja grupa docelowa. Właśnie to wpływa na jego skuteczność – landing sprzedażowy odwiedzają osoby, które są potencjalnie zainteresowane tym, co oferujesz.

 

Jaki jest cel efektywnego landing page’a?

Kiedy użytkownik znajdzie się już na stronie ofertowej, dobrze byłoby, aby dokonał tzw. konwersji. To właśnie współczynnik konwersji jest miarą sukcesu landingu sprzedażowego. W dziedzinie marketingu internetowego konwersja to nic innego jak takie działanie użytkownika strony, które przybliża jej właściciela do osiągnięcia założonego przez niego celu tejże strony. W przypadku stawianego przez ciebie landingu celami mogą być np.:

  • ściągnięcie pliku, np. e-booka,

  • zapis na newsletter,

  • pozostawienie danych kontaktowych,

  • dokonanie zakupu.

Skuteczne elementy landing page’a

Ważne jest zrozumienie, jaki cel ma realizować twoja strona produktowa. Świadomość celu powinna być bowiem twoim drogowskazem dla projektu witryny. Dzięki temu wygląd czy budowę landingu zaplanujesz z priorytetem realizacji celu, a to przełoży się na wyższą konwersję. Typowe elementy landing page’a, które zachęcą użytkowników do działania, to np.:

 

  • Jasny i prosty nagłówek strony, który jest spójny z tym, co obiecuje odbiorcy kampania reklamowa. Dodatkowo zastosuj:

    1. nagłówek wyjaśniający, znajdujący się pod nagłówkiem przewodnim,

    2. nagłówek podtrzymujący uwagę użytkowników, znajdujący się po bullet pointach,

    3. nagłówek zamykający, znajdujący się tuż przed finalnym CTA.

 

  • Kilka tzw. bullet pointów, czyli podpunktów, które hasłowo przedstawiają wyróżniki oferty.

  • CTA (calls to action, wezwania do działania), czyli klikalne hasła umieszczone na tzw. buttonach, skłaniające odbiorcę do kliknięcia, a co za tym idzie – dokonania konwersji, np. zakupu.

  • Zdjęcie lub video, które przedstawią zastosowanie produktu czy usługi w kontekstach ich użycia.

  • Testimonials, czyli opinie klientów o twojej marce czy danym produkcie (możesz umieścić je w formie cytatów klientów, ich logotypów czy np. kart Twittera).

 

Jaki powinien być język efektywnego landing page’a?

Landing ma sprzedawać. Dlatego treści efektywnego landing page’a powinny być napisane językiem marketingowym z elementami języka korzyści. Co to oznacza? Komunikowanie do odbiorcy mocnych, pozytywnych sformułowań, które pomogą sfinalizować sprzedaż. Na przykład:

  • Nie mów o cechach produktu czy usługi, ale o realnych korzyściach, jakie przyniosą one użytkownikowi (np. zamiast pisać: Prędkość pralki to 2000 obr./min, napisz: Z tej pralki wyciągniesz niemal całkowicie suche ubrania!).

  • Stosuj znane formuły copywriterskie, aby zatrzymać uwagę czytelnika (np. używaj pytań, apeli czy liczb w treści, np. A czy ty znasz tych 5 sposobów na lepsze prasowanie?).

  • Motywuj użytkowników do działania ograniczeniem oferty w czasie (np. Oferta jest ważna tylko przez 24h!).

  • Stosuj pozytywne wyrażenia typu: Pozwoli ci to na… Zyskasz dzięki temu… Ułatwi ci to… Dla twojej wygody… Wystarczy, że… Jedyne, co musisz zrobić, to...  


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij