Poniżej 3 porady, które nie są może rewolucyjne, ale stanowią abecadło działań w zakresie podnoszenia konwersji. Tyle, że często… pomijane abecadło.
Zwiększ konwersję dzięki landing page
Dobrze zaprojektowany landing page zwiększa konwersję w porównaniu z sytuacją, gdy odsyłasz klienta na swoją stronę firmową, a często nawet… do sklepu. Dlaczego? To kwestia nadmiaru bodźców oraz braku tzw. lejka sprzedaży. Masz promocję na ekspresy ciśnieniowe do kawy i odsyłasz klienta do swojego sklepu, na stronę kategorii produktów „ekspresy”? Wspaniale. Klient zacznie oglądać ekspres promocyjny, potem obejrzy inne ekspresy w promocji, potem porówna je z najprostszym ekspresem przelewowym, a na koniec rozmarzy się i obejrzy najdroższe rodzaje urządzeń. Na koniec stwierdzi, że te egzemplarze promocyjne są słabe i uzbiera na ten najdroższy. A potem Twój klient bez robienia zakupów pójdzie spać. Przegrałeś. Jeśli do każdej reklamy będziesz mieć dopasowany dokładnie do niej landing page, który skupi uwagę klienta na konkretnej ofercie i produkcie, szanse na konwersję wielokrotnie wzrastają. Więcej informacji o podnoszeniu konwersji dzięki landing page, można znleźć na stronie: https://lpcreation.pl/blog/jak-podniesc-konwersje-na-stronie-4-wazne-kroki
Zadbaj o idealny UX, a otrzymasz nagrodę w postaci wysokiej konwersji
Ludzie chętniej kupują na stronach, które są łatwe w obsłudze i nawigacji oraz szybko działają. Dlatego tworzenie doskonałego doświadczenia użytkownika jest kluczowe dla zwiększenia konwersji na stronie. Skup się na tym, aby Twoja strona była jak najbardziej przyjazna dla użytkownika i angażująca uwagę. Ponadto, usuń wszystkie przeszkody na drodze do kontaktu Tobą. Zbierasz leady przez formularz? Nawet jedno dodatkowe, niepotrzebne pole formularza może decydować o tym, że Twój klient przerwie jego wypełnianie. Pozostaw na swoim landingu tylko to, co jest niezbędne do realizacji przez klienta określonego celu. Zbyt wiele opcji w menu, zbyt wiele rozpraszających filmów, bannerów czy wspomnianych pól w formularzu może zniechęcić klienta do twojej strony i sprawić że wskaźniki konwersji będą niskie.
Zbieraj opinie i pokazuj je na stronie
Skrupulatnie zbieraj opinie i recenzje zadowolonych klientów. Prezentuj je na stronie. Idealnie jeśli będą to opinie zarejestrowanych użytkowników twojego sklepu lub tych, którzy dokonali zakupu – to jest najbardziej wiarygodne. Sprzedajesz usługi lub drogie produkty? Poproś kilku klientów o nagranie video z opinią. Nie, nie musi być super jakości. Ważne, aby opinia była wiarygodna. Pozytywne opinie to jeden z najsilniejszych bodźców zakupowych – pozwoli Ci to zwiększyć konwersję na stronie www. Siła opinii z roku na rok rośnie, ale jednocześnie dotyczy to opinii wiarygodnych. Dziś wytworzenie opinii nie jest problemem, zwłaszcza w związku z rozwojem AI. Klienci też o tym wiedzą. Zainwestuj więc trochę wysiłku i czas, aby pokazać opinie od realnych nabywców twoich produktów lub usług. .
Dobra realizacja powyższych trzech zaleceń może zwiększyć konwersję z reklam o kilka procent. Zanim zaczniesz szukać skomplikowanych mechanizmów problemów z konwersją zastanów się czy na pewno dobrze i starannie realizujesz to „abecadło podnoszenia konwersji”. Jeśli się do tego przyłożysz, efekty mogą Cię zaskoczyć.