Stworzenie profesjonalnej, przemyślanej strony internetowej jest nie lada przedsięwzięciem. I chociaż w internecie można znaleźć informacje, jak zrobić to samodzielnie, z takiej opcji można skorzystać tylko wtedy, gdy ktoś chce założyć swojego bloga lub stworzyć stronę wizytówkę dla naprawdę małej firmy. Tak jak naprawę samochodu powierzamy mechanikowi, a położenie dachu dekarzowi, projektowanie strony internetowej albo e-sklepu należy zlecić webmasterowi.
Oczywiście twórca strony wykona wszystko według zaleceń zleceniodawcy, jednak wielu właścicieli firm popełnia w tej kwestii podstawowy błąd. Mianowicie kierują się swoim gustem i zapatrywaniami. Tymczasem strona ma być stworzona z myślą o internautach, którzy niekoniecznie docenią wysmakowane zestawienia kolorystyczne, efekty specjalne i inne atrakcje. Owszem, strona ma być atrakcyjna, ale przede wszystkim powinna prezentować w przystępny i zachęcający sposób firmę i jej ofertę – produkty lub usługi.
Nie można zapominać o tym, że UX, czyli odczucia internauty korzystającego z danej strony www, jest jednym z czynników branych przez uwagę przez roboty Google. Innymi słowy, skonstruowanie witryny tak, by spełniała ona oczekiwania odbiorców, pozytywnie wpływa na jej widoczność w wyszukiwarce.
Wśród najważniejszych cech, jakie powinna posiadać nowoczesna, ukierunkowana na potrzeby użytkowników, strona internetowa, wymienić należy:
- krótki czas ładowania – zalecany wynosi maksymalnie 2 sekundy
- przyjemna szata graficzna – ciemna czcionka na jasnym tle, odpowiednio dobrane kolory, ciekawe grafiki
- brak lub mała liczba wyskakujących okienek (pop-upów)
- treść zaprezentowana w odpowiedni sposób – język dobrany do grupy docelowej, podana w zróżnicowany sposób (teksty, infografiki itd.)
- łatwa nawigacja – menu z tradycyjną kolejnością, stosowanie menu okruszkowego, dzięki któremu internauta zawsze wie, w której części serwisu się znajduje
- brak samoodtwarzających się filmików i muzyki
- dobra organizacja strony, harmonia prezentowania treści
- dostępność w wersji mobilnej
- łatwą drogę kontaktu – pełne dane teleadresowe, prosty formularz kontaktowy.
Jak zwiększyć konwersję na stronie internetowej lub w sklepie online? W większości firm spędza to sen z powiek specjalistom od digital marketingu. Napisano na ten temat wiele poważnych książek i poradników. Ale czasem wystarczy wykonać najprostsze kroki – tyle, że starannie i konsekwentnie.