Google Adwords to potężne narzędzie dzięki któremu można dotrzeć ze swoją ofertą do wielu klientów. Niestety nieodpowiednio przygotowana kampania reklamowa może odnieść skutek odwrotny od zamierzonego Podpowiadamy jakich błędów w tworzeniu reklamy AdWords unikać.

Data dodania: 2017-11-29

Wyświetleń: 949

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Stworzenie kampanii reklamowej w Google AdWords nie należy zasadniczo do rzeczy trudnych. Nie znaczy to jednak, że tworząc tego rodzaju reklamę nie popełniamy błędów które w ogromnym stopniu mogą przełożyć się na to czy rzeczywiście osiągniemy zakładany cel. W tym artykule podpowiemy wam jakich błędów podczas tworzenia kampanii reklamowej AdWords unikać.

Jednym z najczęściej przewijających się błędów, zwłaszcza wśród początkujących jest tworzenie niespójnego lub całkowite pominięcie wezwania do akcji czyli CTA ( call to action ). Musisz zatem skupić się na konkretnym działaniu które będzie tekstem przewodnim tworzonej reklamy. Pamiętaj też aby jasno określić jaki towar oferujesz, by twój odbiorca mógł w krótkim czasie podjąć decyzję zakupową.

Innym częstym błędem są reklamy które wprowadzają klienta w błąd poprzez zamieszczenie błędnego adresu url. Nie ma bardziej irytującej rzeczy niż podczas szukania informacji na temat ,,niebieskich szpilek" trafienia na ofertę niebiskich swetrów czy sukienek. Tego rodzaju sytuacje zdarzają się najczęściej w przypadku sklepów online które mają bardzo szeroką ofertę asortymentu. Warto wtedy wykorzystać funkcję url docelowy dostępną w panelu reklamy - wtedy dany adres docelowy ma pierwszeństwo nad tym przypisanym w reklamie.

Kolejny błąd to nie testowanie różnych wariantów reklam. Nawet jeżeli przygotowujemy podstatwową kampanię reklamową warto wykorzystać przynajmniej trzy lub cztery warianty reklam.

Następny błąd dotyczy wpadek ortograficznych. Bardzo często śpieszymy się podczas tworzenia kampanii reklamowej i nie zwracamy uwagi na popełniany błędy językowe. Upewnijmy się zatem przed publikacją reklamy przynajmniej dwa razy, że nasza reklama jest wolna od tego rodzaju wpadek. W przreciwnym razie klient zamiast na treść zwróci raczej uwagę na błąd językowy.

Unikaj również powtórzeń w samej treści reklamy. Miej świadomość, że do wykorzystania masz jedynie 70 znaków aby przekazać odbiorcy najistotniejsze informacje na temat danego produktu. Jeżeli zatem nie masz pomysłu na tekst reklamy to lepiej nie pisz nic. Powtarzanie w reklamie ogólnych frazesów na pewno nie przełoży się na jej sukces.

Jeżeli mimo naszych porad nadal uważasz, że tworzenie kampanii reklamowej jest dla Ciebie za trudne to  zawsze możesz zlecić przygotowanie profesjonalnej kampanii reklamowej agencji reklamowej.
 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena