Odkąd Google uruchomiło program Google AdWords (linki sponsorowane) usiłuje przyciągnąć jak najwięcej Klientów, aby reklamowali się w wyszukiwarce. Tak powstały kupony AdWords, które mają za zadanie przekonać właścicieli firm do spróbowania tej formy reklamy.

Data dodania: 2011-08-11

Wyświetleń: 1134

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Google proponowało różne nominały kuponów, ale ostatnimi czasy sprawdzają się doskonale o wartości 250 zł. Dodatkowo w tej chwili nie Użytkownik nie musi uiszczać opłaty aktywacyjnej za utworzenie konta – kupon dodatkowo opłaci 20 zł aktywacji nie tracąc na wartości.

Utworzenie kuponów przez Google było jak najbardziej poprawne, ale chyba nie zdawali sobie sprawy jakie problemy reklamodawcy i samo Google będzie miało przez rozpowszechnianie takiej ilości kuponów.

Warunki korzystania z kuponów jasno mówią o tym, że kupon można wykorzystać raz na koncie nie starszym niż 14 dni. Kolejnym bardzo ważnym zapisem regulaminu jest to, że jeden użytkownik może użyć tylko jednego kuponu. Oznacza to tyle, że jeden użytkownik, nie ważne, że posiada kilka domen, może użyć kuponu tylko raz – reklamując jedną bądź kilka domen na jednym koncie.

Rzeczywistość okazała się brutalna i najbardziej ucierpieli uczciwi reklamodawcy. Oszuści tworzyli kilka kont na wyimaginowane dane reklamując te same bądź co chwilę zmieniając adresy stron. Reklamując się praktycznie za darmo mogli dyktować ceny za kliknięcie co spowodowało bardzo duże podwyższenie cen  a tym samym reklama w adwords stała się nieopłacalna dla wielu użytkowników.

Jeszcze większe problemy miały osoby, których dane firmowe zostały użyte w nieuczciwie założonym koncie. Google wyłapywało kilka powiązanych kont (uczciwego reklamodawcy oraz te dodatkowe założone przez oszustów) i blokowało wszystkie. Bardzo często uczciwi użytkownicy nie znali – nie mogli znać; przyczyny zablokowania. Czekała ich długa droga do udowodnienia, że nie zrobili nic złego i chcieliby wrócić do reklamy w AdWords. Niestety jest to trudna droga.

Reasumując kupony AdWords według mnie przysporzyły więcej problemów użytkowników niż im pomogły. Wywindowane w górę ceny za kliknięcie sprawiły, że reklamodawcy, którzy mieli się przekonać do adwords, obliczając opłacalność, rezygnowali z tej formy reklamy. Co więcej pozostawał niesmak z braku skuteczności.

To mój mały apel, aby korzystać z kuponów w sposób jaki został określony w regulaminie, by Google AdWords znowu stało się opłacalnym źródłem reklamy.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena