Agencje SEO wyrastają niczym grzyby po deszczu. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że jak deszcze są obfite to i grzyby gniją. Jak zatem wybrać odpowiednią firmę, które będzie pozycjonowała nam serwis internetowy?

Data dodania: 2011-11-30

Wyświetleń: 5978

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Agencji reklamowych w sieci jest setki, jak nie tysiące. Dobrym odzwierciedleniem ilości firm pozycjonerskich w Polsce jest ilość wykonywanych do nas telefonów z zapytaniem o pozycjonowanie naszej strony. Jak dobrze można się domyślić, to ilość nie znaczy jakość. Liczba firm, która oferuje swoje usługi, a w rzeczywistości nie jest w stanie sprostać wyzwaniu sięga tysięcy, a o wszystkim świadczą setki, jak nie tysiące, wypowiedzi niezadowolonych klientów na licznych forach dyskusyjnych.

Jak zatem wybrać firmę pozycjonującą?

Niestety nie ma złotego środka, który pomógłby nam w wyborze firmy pozycjonującej. Bardzo często zdarza się tak, że pracownik jest w złych humorze, a w rzeczywistości firma jest rzetelna. Może zdarzyć się również tak, że firma która ma zbyt dużą ilość powierzonych prac nie jest w stanie wy pozycjonować dla nas serwisu, mimo, że na samym początku uzyskała uznanie w naszych oczach. Aby zminimalizować ryzyko współpracy z niewierzytelną firmą należy zastosować kilka prostych zasad.

Dobry kontakt

Wysyłając zapytanie do firmy pozycjonującej koniecznie zwróć uwagę na istotną sprawę, czy dana firma przykłada się do kontaktu z Tobą. Długi czas oczekiwania na odpowiedź, a pracownicy jakoś szczególnie nie wysilają się, aby wyczerpująco odpowiedzieć na Twoje pytania lub niechętnie pomagają z doborem słów kluczowych na jakie chciałbyś pozycjonować swój serwis to już na tym etapie odpuść sobie współpracę z tą firmą.

Darmowa optymalizacja w ofercie

Jeżeli została przedstawiona Tobie oferta na pozycjonowanie Twojego serwisu, a w niej nie znalazło się nic na temat optymalizacji serwisu, to zapytaj się o ten element. jeżeli firma stara się uniknąć tematu, to najprawdopodobniej chce iść na łatwiznę i z takiej firmy również powinieneś od razu zrezygnować.

Zdobywanie odnośników do strony

Aby zwiększyć pewność, że wybierasz dobrą firmę, warto dowiedzieć się trochę o tym jak firma będzie zdobywała odnośniki do Twojej strony. Jeżeli firma chce pozycjonować Twój serwis SWL-em (systemem wymiany linkiem) lub linki będą zdobywane przez programy spamujące, to również zrezygnuj ze współpracy z taką firmą. Linki warte uwagi, to takie, które będą wyświetlane w serwisach o wysokiej jakości oraz linki które będą długo wyświetlały się na danych stronach.

Referencje oraz osiągnięcia

Podczas wybierania firmy pozycjonującej, koniecznie warto zwrócić uwagę na listy referencyjne wystawione przez firmy, które już współpracowały z daną firmą oraz sprawdź jakie osiągnięcia już dana firma ma na swoim koncie. Jeżeli firma na swoim koncie posiada już wy pozycjonowane, bardzo konkurencyjne frazy, to jest to bardzo dobry element wskazujący, że firma wie jak dobrze wykonać pozycjonowanie.

Gwarancja pozycji w TOP10

Warto zapytać się firmy, czy gwarantuje osiągnięcie wysokich pozycji na czołowych pozycjach w wyniku wyszukiwania, Jeżeli firma stanowczo gwarantuje, że jej się uda, to najprawdopodobniej kłamie, gdyż każda licząca się firma nie może dać gwarancji bardzo wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Jedyne co firma może zagwarantować, to znaczący wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania na pozycjonowane frazy. Wyjątkiem będzie otrzymanie gwarancji na pozycjonowanie słów kluczowych o bardzo niskiej konkurencyjności.

Znając kilka tych podstawowych elementów, które powinny ułatwić nam wybór firmy pozycjonującej, możemy wyruszyć na poszukiwania. Jeżeli obecna firma nie spełnia tych wymogów, to na prawdę warto jest zwiększyć zainteresowanie zupełnie nową firmą. Po szczegółowym przeanalizowaniu wszyskich punktów, reklama w Google wykonana przez firmę pozycjonującą będzie pod stałą kontrolą.

Licencja: Creative Commons