Zacznijmy od początku. Podejmujemy decyzję o rozpoczęciu reklamowania się w Internecie. Pierwszym krokiem jest zlecenie wykonanie strony internetowej wg naszych upodobań. Kilka najważniejszych zakładek: „O nas”, „Oferta”, „Kontakt”. Później dodajemy informację o firmie, dane kontaktowe i rozpoczynamy kampanie Adwords. Potencjalni klienci wchodzą na naszą stronę, koszty rosną a zleceń brak. Dlaczego? Wiele osób twierdzi, iż jeśli już ktoś wejdzie na stronę internetową to z bardzo dużym prawdopodobieństwem zostanie naszym klientem jednak w rzeczywistości tak nie jest.
Zadaniem dobrze zoptymalizowanej kampanii kampanii Adwords jest pozyskanie jak najwięcej kliknięć w reklamę (a więc wejść na stronę) przy jak najniższym koszcie. Poprzez odpowiednie działania stosowane przez wykwalifikowanych specjalistów Adwords można znacznie zmniejszyć koszty takich wejść. Jednak drugim niezwykle ważnym aspektem jest sama strona internetowa, która to ostatecznie zachęci lub też zniechęci do korzystania z usług (produktów) danej firmy.
Przede wszystkim należy zadbać o jasną i przejrzystą prezentację oferty firmy. Przykładowo dla kwiaciarni mającej stronę internetową najbardziej przyciągającym uwagę klienta elementem będą zdjęcia kompozycji kwiatowych zamiast zwykłej treści opisującej działalność. W branży finansowej natomiast bardziej pożądany będzie tekst. Klienta najbardziej interesuje unikalność oferty, to czym się wyróżnia dana firma od innych podobnych na rynku.
Drugim ważnym elementem jest podanie widocznych i aktualnych danych adresowych. Często się zdarza, iż aby skontaktować się firmą trzeba szukać numery telefonu czy adresu maila co dodatkowo zniechęca do współpracy. Znaczniej gorzej gdy dane są nieaktualne bo wtedy sami „zamykamy” drzwi przed klientem.
Kolejny aspekt to szybkość ładowania strony. Internauta nie jest zbyt cierpliwy i jeśli nie zobaczy w ciągu 2-3 sekund po kliknięciu żądanej strony lub treści najczęściej rezygnuje z wizyty i przechodzi do strony konkurencyjnej. Jeśli nie jest wymagana posiadanie kilku wersji językowych zalecamy nie zmuszać internautę do wyboru języka.
Bardzo istotną rzeczą jest prosta i łatwa nawigacja na stronie. Optymalne rozwiązaniem jest aby do dowolnej strony w serwisie można było przejść klikając tylko dwa razy. Nie należy zmuszać klienta aby kliknął pięć lub więcej razy by trafić na żądaną podstronę czy treść.
Ostatecznie należy przyjrzeć się swojej stronie internetowej zanim powie się, iż Adwords jest mało skutecznym lub nieskutecznym narzędziem promocji. Poprawa kilka drobnych elementów może skutecznie zwiększyć liczbę klientów. Najogólniej mówiąc strona powinna być prosta w użyciu.