Kolejnym etapem jest skierowanie oferty, reklamy bądź innego przekazu dopasowanego pod względem treści właśnie do tej konkretnej, ściśle określonej grupy.
Ten rodzaj targetowania może okazać się bardzo przydatny w sklepie internetowym. Właściciel e-sklepu może dzięki niemu poznać np. interesujące danego użytkownika kategorie, produkty oraz ich marki, dostępny dla jego kieszeni przedział cenowy oraz historię jego zakupów.
Wartość takich informacji jest wprost nieoceniona. To co możesz zrobić z taką wiedzą to jak najlepiej ją wykorzystać w praktyce. A możliwości masz naprawdę wiele min. targetowanie reklam, treści, kampanii mailingowych oraz samych produktów. W praktyce wygląda to np. tak, że każdy użytkownik sieci, który wpisze w wyszukiwarkę określone słowo kluczowe obejrzy skierowaną właśnie do niego ofertę reklamową, albo np.osoby, które w czasie poprzedniej wizyty na stronie naszego sklepu przeglądały określoną grupę produktów teraz będą mogły zobaczyć specjalnie do nich dostosowaną reklamę.
Korzyści z targetowania behawioralnego to głównie pewność dotarcia do precyzyjnie określonej, wąskiej grupy docelowej. To zaś zwiększa szansę na to, że klienci dokonają zakupów. Przewaga przekazów opartych na tego typu targetowaniu polega głównie na tym, że reklamy wysyłane na jego podstawie nie będą traktowane jako denerwujący spam.