krok 1
Praca w banku wymaga dużej odporności na stres. Właśnie w tej chwili jest to badane. Weryfikacji podlegają także Twoje informacje zawarte w dokumentach. Bądź przygotowany na to, że możesz zostać poproszony o podanie danych kontaktowych do osoby, która potwierdzi Twoje kwalifikacje oraz to, że pracowałeś. Warto uprzedzić Twojego znajomego i powiedzieć mu o tym, że startujesz do oferty i potrzebujesz jego wsparcia w razie takiego telefonu.
krok 2
Na początek rekrutujący będzie chciał Cię bliżej poznać i w tym celu posłużą pytania kontrolne. Będziesz musiał powiedzieć o doświadczeniu, jakie posiadasz oraz o tym, co robiłeś dotychczas. Dlaczego szukasz pracy w banku? Dlaczego właśnie Ciebie bank ma zatrudnić na to stanowisko?
krok 3
Czas przewidziany na spotkanie z kandydatem to nawet dwie godziny. Dlatego warto przyłożyć się do niego. Najlepiej jeśli wiesz, na jakie konkretne stanowisko aplikujesz. Zapoznaj się z podstawowymi pojęciami na temat produktów bankowych.
krok 4
Na przykład poproszą Cię o podanie definicji aktywów i pasywów, która występuje w rachunkowości. W końcu jeśli studiowałeś pięć lat, to nie powinieneś mieć trudności z udzieleniem odpowiedzi.
krok 5
Kwestionariusz osobowy to wstęp weryfikujący informacje odnośnie Twojej osoby. Teraz nadszedł czas na pytania otwarte. Przykład takiego zdania to: „Co byś zrobił, gdyby….”. Przy takich pytaniach masz pole do popisu i wyczerpującej odpowiedzi. Jest sporo tego typu pytań i dotyczą one różnych tematów. Zbudowane są w taki sposób, że pozwalają bez problemu wybrać kandydata, który najdokładniej spełnia kryteria na szukane stanowisko.
krok 6
Jeżeli w ofercie znajdował się wymóg znajomości co najmniej jednego języka obcego na poziomie dobrym, zostanie to przez konsultanta personalnego na pewno dokładnie sprawdzone. Nie przejdziesz dalej, gdy z testu językowego wypadniesz słabo.
krok 7
Praca w banku należy do obsługi specjalistycznej i wymaga posługiwania się przynajmniej językiem angielskim w stopniu dobrym. Dokumentacja napisana jest często tylko po angielsku, więc musisz znać ten język.
krok 8
Na rozmowie możesz być poproszony o przetłumaczenie fragmentu dokumentu bankowego albo po prostu konsultant nagle z zaskoczenia przejdzie do rozmowy w języku obcym. Dialog będzie prowadzony na luźny temat. Liczy się w tym Twój refleks i szybka reakcja na zmieniającą się sytuację.