Twój sklep internetowy na dobrą sprawę zacznie działać w momencie kiedy rozpoczniesz sprzedaż swoich produktów. Zanim jednak będzie to możliwe musisz stworzyć bazę towarową. Masz do wyboru dwie opcje:

Data dodania: 2010-10-11

Wyświetleń: 1878

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

a) możesz kupować towary z wyprzedzeniem i przechowywać je w magazynie lub

b) kupować towary zgodnie z zapotrzebowaniami zgłaszanymi przez klientów.

 

 Pierwsze rozwiązanie jest o tyle lepsze, że gwarantuje bardzo szybkie dostarczenie towaru do klienta, co z pewnością przełoży się na jego zadowolenie. Ponadto masz pewność, że towar będzie zawsze dostępny, i że zarobisz dokładnie tyle ile chcesz. Niestety decydując się na tą opcję musisz wziąć pod uwagę konieczność wynajęcia lub kupienia magazynu, w którym będziesz przechowywał asortyment. Możesz co prawda przechowywać towar u siebie w domu – jednak nie sprawdzi się to w przypadku dużej ilości przedmiotów i większego sprzętu.. Jest jeszcze jedna, bardzo istotna kwestia – na samym stracie musisz wyłożyć sporą sumę gotówki na to by zakupić potrzebny asortyment, oraz doliczyć koszty związane z zakupem lub wynajęciem magazynu.

 

Wydawać by się mogło, że lepszym rozwiązaniem będzie zamawianie towarów tylko wtedy gdy zapotrzebowanie na nie zgłosi klient. Takie rozwiązanie ma jednak zasadniczą wadę – może się bowiem zdarzyć sytuacja, że nie będziesz w stanie dostarczyć klientowi zamówionego produktu, bo nie będą go posiadali Twoi dostawcy. Poza tym musisz liczyć się z możliwością wzrostu cen dostawców, co wiąże się z mniejszymi zarobkami.

 

W najbardziej komfortowej sytuacji są ci, którzy sprzedają artykuły własnej produkcji – sami bowiem dbają o asortyment i dowolnie ustalają ceny. Jeśli jednak nie zmuszony jesteś do zamawiana wyposażenie twojego sklepu musisz zadbać o jego dostawy. Najlepsze rozwiązanie to takie gdy dostawcami są sami producenci. Będziesz wtedy mógł oferować konkurencyjne ceny, z czego na pewno będą zadowoleni klienci. Ponadto powinieneś mieć bazę wielu dostawców, by nie być zależnym tylko od jednego i zabezpieczyć się na wypadek różnych zdarzeń losowych.

 

Pamiętaj o jednej bardzo ważnej zasadzie – Nie oferuj produktów których nie masz w swojej ofercie – takie postępowanie doprowadzi do tego, że stracisz wiarygodność w oczach klientów. Jeśli klient zakupi produkt, który wypromowałeś na swojej stronie a którego nie masz już w magazynie z pewnością negatywnie zacznie patrzeć na Twój sklep. A utraconego raz klienta niełatwo będzie ponownie pozyskać.

Pamiętaj, że towary będą najważniejszym elementem twojego sklepu, a ich opis jednym z bardziej istotnych elementów twojej oferty. W zwykłym sklepie klient może wziąć towar do ręki, dokładnie go obejrzeć, a nawet wypróbować. Kupując w sieci nie ma takich możliwości, dlatego aby przekonać klienta do zakupów musisz bardzo precyzyjnie opisać dostępne produkty. Jest to bardzo ważne właśnie z punktu widzenia kupującego, który chciałby poznać jak najwięcej informacji o produkcie zanim go kupi.

 

Niezbyt dobrym rozwiązaniem jest podawanie linka do strony producenta, gdzie potencjalny klient może znaleźć dokładne informacje o produkcie. Lepiej uzyskać od producenta zgodę na zamieszczenie na swojej stronie dokładnych danych i specyfikacji o produkcie – bo raz odesłany na zewnątrz klient może już więcej nie wrócić na naszą stronę.

 

Jak przyciągnąć uwagę klienta? Najlepszym rozwiązaniem będzie lekki początek, który zachęci klienta do dalszej lektury. Jeśli od samego początku zanudzisz klienta nudnymi ściśle technicznymi danymi jest mała szansa na to, że będzie chciał kontynuować czytanie. Błędem jest wychodzenie z założenia, że klient posiada taką samą wiedzę na temat produktu jak my. Trzeba założyć że jego wiedza jest minimalna, i w prosty i jasny sposób przekazać mu potrzebne informacje. Opis najlepiej wykonać prostym, jasnym językiem tak by był zrozumiały dla prostego człowieka.

 

Równie ważnym elementem w twoim sklepie będą zdjęcia produktów. W sklepie internetowym klient nie ma możliwości obejrzenia z bliska czy przymierzenia produktu – musi więc zaufać temu, co widzi na zdjęciach. Dlatego powinny być one przygotowane starannie, aby jak najdokładniej odzwierciedlały produkt. Postaraj się by zdjęcia były dobrej jakości, robione przy odpowiednim oświetleniu. Dodatkowo możesz użyć programów graficznych by np. usunąć zbędne tło, lub poprawić jakieś niedoskonałości. Jakość zdjęć będzie decydować o Twoim profesjonalizmie bądź jego braku. To, czego nie widać na zdjęciach, musi wyjaśniać opis produktu, który powinien zawierać również informacje o wymiarach, kolorach, tworzywie z jakiego jest wykonamy produkt oraz cenie.

Powyższe wskazówki pomogą Wam stworzyć naprawdę profesjonalny sklep internetowy na miarę XXI wieku, z którego będziecie zadowoleni zarówno Wy jak i Wasi klienci.

Licencja: Creative Commons