Należałoby po pierwsze zdać sobie sprawę, że Twoje uczucia są reakcjami na sytuacje. Na te uczucia TY SAM się decydujesz.

Data dodania: 2007-10-06

Wyświetleń: 3918

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Do napisania tego artykułu skłonił mnie mój własny przypadek oraz bardzo mądra wypowiedź pewnego przedsiębiorcy usłyszana przeze mnie na jakiejś konferencji.

Jakiś czas temu zleciłam pewną pracę pewnej firmie. Wiedziałam, że tym samym zajmuje się mój znajomy, za którym jednak nie przepadam i dlatego „ominęło” go moje zadanie i moje pieniądze. No i wyszłam na tym jak Zabłocki na mydle, gdyż wspomniana firma nie dość, że robiła to baaardzo długo to jeszcze zrobiła to nierzetelnie (o tym, że kosztowało mnie to kupę nerwów to nie wspomnę). Zaczęłam szukać innej firmy wciąż wzbraniając się przed zleceniem tego mojemu znajomemu. Aż w końcu otworzyły mi się oczy. Usłyszałam w końcu bardzo ważną prawdę. Że emocje w biznesie (przynajmniej takie, o których ja tutaj piszę) nie liczą się.

Jeśli ktoś jest w czymś dobry to nieważne czy się lubicie czy nie. Twój biznes tylko zyska jeśli zatrudnisz odpowiednią do danego zadania osobę. W takich sytuacjach nie warto patrzeć na styl pracy, sposób ubierania się czy mówienia. W takich sytuacjach liczy się tylko efekt i to jak najlepszy.

Postanowiłam zwrócić się z prośbą o wykonanie owej pracy do wspomnianego znajomego i jak na razie jestem z tego bardzo zadowolona.

To zdarzenie sprowokowało mnie do poszukania więcej informacji na temat emocji. Chcę się podzielić z Tobą moją wiedzą, żebyś stał się jeszcze bardziej skuteczniejszy w Twoim biznesie.

Należałoby po pierwsze zdać sobie sprawę, że Twoje uczucia są reakcjami na sytuacje. Na te uczucia TY SAM się decydujesz.

Dobre porównanie, które jest przywoływane raz na jakiś czas: Amerykanin po wypadku, cały w gipsie z wyciętą połową żołądka , leżący pod kroplówką na pytanie „Jak się czuje” odpowie z uśmiechem: „Świetnie!”. Polak zdrowy jak rydz, mający kochającą rodzinę wygrywa milion w totolotka. I co mówi: „Eee, tylko milion? I pewno muszę z tego duży podatek zapłacić tym złodziejom. Większość pieniędzy zaraz żona mi zabierze, a w ogóle to trzeba jechać aż do Warszawy po to a pogoda deszczowa...”.

"Nie widzimy rzeczy takimi, jakimi są. Widzimy je takimi, jakimi my jesteśmy." Anais Nin

Pamiętaj o tym, kiedy zarządzasz własną firmą (ale nie tylko, ta zasada jest godna zapamiętania w każdej dziedzinie życia).Bądź świadomy własnych uczuć a unikniesz błędów.

Każdy z nas sam decyduje w każdej chwili swego życia jak się czuje. To ty kontrolujesz swoje emocje. Kiedy to zrozumiesz Twoje życie (i Twój biznes) zmieni się na lepsze, bo Ty tak zadecydujesz.

Łatwo pisać, gorzej wykonać. Potrzeba do tego silnej woli, motywacji, dyscypliny i ...zrozumienia działania mózgu.

Nauka wykazała, że jeśli ta część mózgu, która odpowiada za emocje zostanie uszkodzona to nie tylko stracimy zdolność wyrażania gniewu czy radości ale i także możliwość podejmowania decyzji. Czyli można to podsumować tak: w konflikcie mózg-emocje wygrywają zawsze te ostatnie.

Być może słyszałeś też o innych badaniach, które miały na celu wykazać jak oddziałują na nas emocje innych. Badacze pokazywali zdjęcia różnych osób. Na jednych byli sfotografowani ludzie w ataku furii, złości, zrozpaczeni, smutni, rozgoryczeni. Druga grupa zdjęć przedstawiała roześmiane, szczęśliwe, sympatyczne twarze. Badani oglądając te fotografie przejmowali emocje widoczne na zdjęciach! I tak, jeśli oglądali rozzłoszczonych ludzi ich humor się pogarszał i sami byli rozdrażnieni. Kiedy patrzyli na śmiejące się twarze, oni także doznawali przyjemnych uczuć.
Dzięki temu eksperymentowi wiemy jak nie poddawać się złemu humorowi bądź innym negatywnym emocjom. Wystarczy popatrzeć na jakąś optymistyczną osobę albo na jej zdjęcie. Innym sposobem jest „sztuczny uśmiech”. Uśmiechnij się szeroko (nawet, gdy nie masz na to ochoty) i „trzymaj” ten uśmiech przez około minutę- dwie. Zobaczysz, że to działa! Twój mózg dostaje bowiem sygnał, że jesteś szczęśliwy (mózg nie wie, że udajesz) i wydziela więcej hormonu szczęścia, co sprawi że naprawdę poczujesz się znacznie lepiej.

W biznesie jest wiele takich sytuacji, gdzie emocje odgrywają znaczącą rolę. Ile razy zdarzyło Ci się zerwać współpracę bądź zrezygnować z klienta tylko dlatego, że „ktoś” grał Ci za bardzo na nerwach? Kiedy zrozumiesz, że nikt inny tylko TY SAM masz wpływ na to, jak reagujesz na wydarzenia będziesz miał więcej klientów, ujrzysz więcej okazji do zrobienia pieniędzy i będziesz pracował efektywniej.

Ewelina Daniła- właścicielka firmy szkoleniowej Art Of Business zajmującej się szkoleniami biznesowymi jak i z zakresu samorozwoju
www.artofbusiness.pl
www.bizneszdusza.blog.onet.pl
Licencja: Creative Commons
0 Ocena