Allegro jest ogromną bazą klientów. Dziennie serwis odwiedzają miliony ludzi. Niestety, jest to również miejsce ogromnej konkurencji, gdzie sprzedawcy toczą zażarte boje o każdego nabywcę. Jak zatem radzić sobie z konkurencją w tym biznesie? Zapraszam do przeczytania poniższego artykułu.

Data dodania: 2010-09-15

Wyświetleń: 2465

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Tytuł aukcji.

Tytuł jest pierwszą rzeczą, którą widzi internauta, zanim otworzy główne ciało naszej aukcji. Musi być unikatowy, musi szokować i prowokować, musi obiecywać cuda. Im bardziej "napakowany" tytuł, tym większa szansa, że skusi potencjalnego nabywcę. Można powiedzieć, że ludzie są dość łatwowierni. Jeżeli napiszemy "WYSTRZAŁOWE BUTY, CENA SZOK, OKAZJA!", uzyskamy znacząco więcej odwiedzających niż z zastosowaniem "Nowe buty marki pospolitej".

Szablon aukcji.

Szablon aukcji jest czymś, co powinno wyróżniać Twoje produkty oraz Ciebie, jako sprzedawcę. Jeżeli nie znasz się na ich tworzeniu, za kilka złotych kupisz swój unikatowy szablon na jednej z aukcji. Jeśli jednak szkoda Ci je wydać, koniecznie skorzystaj z jednego z gotowych szablonów, udostępnianych przez Allegro. Biała strona wygląda wyjątkowo mało zachęcająco.

Treść.

Na Allegro można sprzedać praktycznie wszystko. Pod warunkiem, że się to dobrze opakuje. Stwierdzenie "przerost formy nad treścią" powinno Ci przyświecać do końca Twojej kariery, jako sprzedawcy. Potencjalnego klienta trzeba zachęcić do kupna. Jeśli podasz wyłącznie suche fakty, choćby najlepsze, nie uzyskasz odpowiednio wysokiej ceny. Sprzedając np. telefon, nie pisz:

"Nokia czy tam Sony Ericsson model taki a taki w dobrym stanie."

Lecz zamiast tego musisz nadać opisowi życia, np.:

"Mam do sprzedania rewelacyjny telefon XXXX. Robi świetne zdjęcia, idealne, zupełnie jak aparatem cyfrowym. Możliwość wgrania dodatkowych aplikacji, znacznie poszerzających możliwości telefonu! Jedyny taki na Allegro! Musisz go mieć! Fenomen w swojej klasie cenowej!"

Możesz teraz pomyśleć "Przecież nikt się na to nie nabierze...". Ludziom rośnie apetyt w miarę jedzenia. Im dłuższy i bardziej zachęcający opis, tym większa szansa na sprzedaż.

Kup Teraz czy aukcja.

To w dużej mierze zależy od przedmiotów, jakimi handlujesz. Generalnie, najlepsze efekty przynoszą aukcje bez ceny minimalnej, zaczynające się od złotówki. Dlaczego? Oto kilka argumentów:

- niska cena zachęca do zobaczenia i przeczytania o przedmiocie,

- we wstępnej fazie licytacji kilku klientów składa swoje oferty, co może przełożyć się na zażartą walkę pod koniec aukcji,

- masz pewność, że ludzie kupią za tyle, ile naprawdę mogą przeznaczyć na daną rzecz,

- dodajesz dodatkową motywację kupna - walkę o wygraną w aukcji, może to dziwne, ale zdarza się, że ludzie płacą więcej za przedmiot w licytacji, mogąc taniej kupić identyczny na innej aukcji "KUP TERAZ".

Mam nadzieję, że przybliżyłem Ci nieco temat efektywnej sprzedaży na aukcjach. Życzę wielu zadowolonych nabywców i pozdrawiam!

Licencja: Creative Commons
2 Ocena