Kiedy prowadzi się jakiś rodzaj e-biznesu lub przynajmniej celuje w konsumentów, których cechą charakterystyczną jest  spędzanie większości czasu w sieci, firmowa strona internetowa staje się czymś z kategorii „must have”.

Data dodania: 2012-08-08

Wyświetleń: 1595

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Klienci, którzy szukają usługi świadczonej zdalnie lub po prostu większość swoich inicjatyw prowadzą w Internecie, czy są to zakupy czy rozrywka, będą szukać firmy spełniającej ich potrzeby w SIECI. Raczej nikt z tej grupy docelowej nie sięgnie po prasę i nie będzie przeglądać działu z ogłoszeniami. Oni zasiądą przed swoimi komputerami, w większości wejdą na stronę Google i wpiszą w okienko frazę, która definiuje ich potrzeby.

Sytuacja sama się więc prosi o to, aby zaistnieć w Internecie ze swoją ofertą. Posiadanie własnej strony www nie powinno służyć jedynie podniesieniu poczucia własnej wartości właściciela. To przede wszystkim KLIENT jest przyczyną, która każe skorzystać z tego medium. Funkcją firmowej witryny jest sprawna komunikacja z konsumentami. Dzięki stronie można podać wszystkie informacje, jakie za stosowne uważa przedsiębiorca. Najlepiej, aby zamieszczono na niej jak najwięcej informacji ważnych z punktu widzenia potencjalnych klientów. Jest wiele stron w sieci, które ją zaśmiecają, ponieważ są tak mało (lub wcale) użyteczne. Stosowane są czasem jedynie jako wizytówka, z podaną nazwą firmy i jej adresem. Po co jednak podawać adres, jeśli nie wiadomo, czy warto skontaktować się z firmą?

Bez względu na rodzaj prowadzonej działalności, zawsze można o niej powiedzieć coś więcej, niż tylko adres, pod którym się odbywa dany biznes. Pierwsza rzecz, jaką należy uwzględnić, budując swoją witrynę, to jej opis wprowadzający. Czym jest strona? Czemu ma służyć? Pomyśl, że strona główna to drogowskaz, pokazujący użytkownikowi, gdzie trafił i co tu może zrobić. Dla Ciebie jest to naturalnie oczywiste, ale dla przypadkowego gościa nie. Sam zapewne przynajmniej raz, buszując w sieci, zawędrowałeś na taką stronę, która była chaosem informacyjnym i pytałeś siebie „Oni tu coś sprzedają? A może to tylko czyjś prywatny blog?”. Nie pozwól, żeby goście na Twojej stronie podobnie tracili czas na domysły.

Kolejna sprawa to podawanie pełnych danych firmowych. To zbuduje pozytywny wizerunek, gdyż pokaże Twoją wiarygodność. Podaj więc w podstronie kontaktowej adres, na jaki firma jest zarejestrowana, NIP, KRS lub EDG, wskazówki dotyczące lokalizacji (jeśli świadczysz usługi pod jakimś fizycznym adresem), e-mail, telefon (jeśli jesteś pewny, że będziesz miał czas w ten sposób kontaktować się z potencjalnymi klientami).

Nie traktuj strony firmowej jak ulotki, na której musisz zmieścić jakiś ograniczony pakiet informacji. Jeśli nie korzystasz z darmowego hostingu (jest on często bardzo ograniczony odnośnie możliwości rozbudowy strony),  możesz opisać każdy aspekt swojej działalności. Dodaj zdjęcia: siebie, Twojego zespołu, biura, może dużego parkingu pod biurem, maszyn w zakładzie – wszystko, co pozwoli sobie lepiej wyobrazić Twoją firmę konsumentowi, jest dobre. Zamieszczaj skrócone opisy oferty oraz wersje rozbudowane, dla tych bardziej dociekliwych gości.  Jeśli posiadasz referencje lub materiały pokazujące Cię w dobrym świetle (certyfikaty, przyznane nagrody, pozytywne artykuły o Twojej działalności w prasie itp.), koniecznie umieść je na stronie!

Pomyśl, dlaczego jesteś dumny ze swojej działalności? Co w niej jest wartościowego? Czym wyróżniasz się wśród konkurencji? Następnie opisz to w przystępny, jasny sposób. Pamiętaj, że Twoi klienci mogą nie znać Twojej branży, więc generalnie nie używaj żargonowego języka, bo mogą Cię nie zrozumieć. Jeśli jednak koniecznie musisz to zrobić, dodaj podstronę wyjaśniającą trudne terminy – taka encyklopedia będzie wartością dodaną Twojej strony i może być jednym z powodów, dla których użytkownicy będą do niej wracać. Jeśli jeszcze masz jakiś pomysł na ciekawy dodatek, urozmaicający witrynę, o której tutaj nie wspomniano – zastosuj go!

Utwórz na stronie dział z aktualnościami, za pomocą których będziesz mógł informować o nowościach, promocjach, ciekawych przedsięwzięciach itd. Będzie to również miało wpływ na postrzeganie witryny przez roboty wyszukiwarek, nadające stronom rangę w ogólnosieciowym rankingu stron. Czym bardziej rozbudowana strona, czym więcej ma ciekawych informacji i czym częściej jest aktualizowana, tym wyższą ma rangę. To z kolei jest istotnym czynnikiem, który ułatwia pozycjonowanie strony, czyli zdobywanie co raz to wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania stron dla danego słowa kluczowego.  Wysoka pozycja strony zagwarantuje częste odwiedziny użytkowników, a co za tym idzie, zwiększy szansę na zdobycie nowego klienta.

Każdy nowy klient powinien być dla Ciebie na wagę złota, dlatego dobrze prowadzona strona internetowa, posiadająca wysoki Page Rank (rangę), znajdująca się na wysokiej pozycji to już nie propozycja, a konieczność w dzisiejszych czasach.

Licencja: Creative Commons
4 Ocena