Zastanawiasz się czasem, czy oprócz utrzymywania sklepu (lub sieci sklepów) warto zainwestować w jego internetowego odpowiednika? Być może rozważasz zupełną rezygnację z tradycyjnego handlu na rzecz tego sieciowego. Przeczytaj poniższy artykuł i podejmij właściwą dla siebie decyzję.

Data dodania: 2010-09-16

Wyświetleń: 3093

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zacznę od tego, że nie wszystkie towary nadają się na sprzedawanie ich przez internet. W szczególności są to:

- żywność i napoje, których transport musi odbywać się w specjalnych warunkach (np. w chłodni);

- rzeczy o niewielkiej wartości, np. kartki okolicznościowe, drobne artykuły biurowe, tanie leki itp. (klient zapłaciłby 2 razy drożej za przesyłkę niż za towar, który faktycznie zakupił) - wyjątek stanowi sprzedaż w hurtowych ilościach, ale znaleźć chętnych nabywców jest bardzo trudno;

- rzeczy bardzo delikatne, kruche, szklane - istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia przy transporcie, dodatkowo oznaczenie "Uwaga! Szkło!" niemalże podwoi koszty przesyłki;

- towary wielkogabarytowe - oczywiście można umówić się na odbiór osobisty, lecz wtedy zawężamy nasze grono odbiorców; wysyłka kurierem wiąże się z kwotą nawet kilkuset złotych (zależnie od wagi i wielkości);

Oczywiście istnieją wyjątki od tej reguły - do wszystkiego trzeba podchodzić z lekkim dystansem. Tak czy inaczej, jeżeli handlujesz towarami, które nie klasyfikują się do żadnej z powyższych grup, śmiało możesz zakładać własny sklep internetowy.

Tradycyjny sklep wymaga płacenia czynszu, opłacenia pracowników obsługi, rachunków za prąd, narażony jest na kradzież. Z tych wszystkich kosztów i zagrożeń można zrezygnować, zakładając sklep internetowy. Koszta serwera i domeny są nieporównywalnie niższe, niż w przypadku czynszu, a cena zbudowania własnego budynku jest kilkaset razy wyższa niż cena za wykonanie sklepu internetowego u profesjonalnej firmy.

Problem pojawia się jednak przy gromadzeniu klienteli do naszego sklepu. Sposobów na promocję i reklamę w sieci jest mnóstwo, nie będę jednak poruszał tego tematu w tym artykule. Zainteresowanych odsyłam do moich pozostałych artykułów, traktujących o zaistnieniu w sieci.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena