Stworzyłeś doskonały serwis WWW? Wykonanie strony i umieszczenie jej na serwerze niestety nie wystarczy. Daj się znaleźć ludziom w sieci. Odpowiednia promocja wymaga czasu i dużego nakładu pracy, ale zapewniam, że jest tego warta.

Data dodania: 2010-09-16

Wyświetleń: 2534

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Przed rozpoczęciem promocji niezbędne jest odpowiednie zoptymalizowanie strony pod względem zarówno grafiki, jak i treści. Optymalizacja stron składa się z kilku etapów. Najpierw należy wybrać słowa kluczowe, pod które serwis zostanie zoptymalizowany. Jest to ważne z punktu widzenia późniejszego pozycjonowania. Następnie ustawić odpowiedni tytuł (najlepiej różny dla każdej podstrony), stworzyć poprawny opis oraz odpowiednio zagęścić wybrane słowa.

Zagęszczenie słów kluczowych nie powinno przekraczać 3% objętości całej treści. Można, aczkolwiek nie jest to konieczne, poprawić drobne błędy w kodzie HTML. Nie wpływają one bezpośrednio na pocyję w wyszukiwarkach, jednak mogą powodować błędy w wyświetlaniu się strony w przeglądarce.

Tak zoptymalizowany serwis można zacząć pozycjonować. Pozycjonowanie stron to "lokata długoterminowa". Próżno oczekiwać efektów po kilku tygodniach. Czasem musi minąć znacznie więcej czasu, by nasza strona pokazała się w TOP10. Wszystko zależy od konkurencyjności frazy, o którą walczymy.

W dużym skrócie, pozycjonowanie polega na zdobyciu zaufania wśród innych witryn, które oddają "głos" na naszą witrynę, przez co rośnie nasza wiarygodność w oczach Google (bo o tę wyszukiwarkę się głównie rozchodzi). Znaczy to tyle, że im więcej innych stron podlinkuje do naszej, tym będziemy lepiej widziani przez wyszukiwarki.

Niekażdy jednak link jest tak samo ważny. Najmocniejsze są linki ze stron powiązanych tematycznie z naszą witryną. Do tego kluczowe znaczenie ma PageRank strony, która do nas linkuje. Czasem lepiej uzyskać jeden mocny link niż tysiąc bezwartościowych.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena