Już dawno nie wierzę w poradniki o łatwym zarabianiu pieniędzy na stronach internetowych. Choć działam w branży finansowej, gdzie zarobki z reklam na stronach internetowych nalezą do najwyższych, to zdaję sobie sprawę jak trudne i wyczerpujące może być czasem monetyzowanie stron internetowych.
Zarobki na serwisach finansowych, podróżniczych, blogach i portalach z informacjami spadają od kilku lat, ale wciąż dla każdego znajdzie się jakaś "nisza", czyli dziedzina w której będzie mógł zarobić, opisując swoje przeżycia, doświadczenia lub dzieląc się z czytelnikami swoimi poradami.
Jak najlepiej spieniężyć bloga i ile on zarobi?
Wcale nie najlepszą, ale z pewnością najszybszą metodą na zarobienie pieniędzy na stronie internetowej, jest przynoszący całkiem spore zarobki Adsense, czyli program realizowany przez Google. Wyświetla on reklamy dopasowane tematycznie do treści naszej strony.
W przypadku stron o ogromnej popularności (co najmniej kilkaset tysięcy odwiedzin miesięcznie), nie jest żadnym problemem zarobienie na samym Adsense kilku tysięcy złotych. Oczywiście proces wstawiania reklam musi być przemyślany w taki sposób, by osiągały one wysoką konwersję, czyli by wysoki odsetek czytelników tak naprawdę kliknął w reklamę.
Małe blogi tez zarabiają.
Skoro czytasz ten artykuł, to z pewnością nie jesteś jeszcze rekinem internetu i zastanawiasz się w jaki sposób zarobić pieniądze na swojej małej stronie internetowej i przede wszystkim jakiego rzędu będą to pieniądze.
Odpowiedź jest prosta. Najszybszym i najwygodniejszym sposobem zarobienia na blogu jest wklejenie na niego reklam lub linków partnerskich w treści. Linki takie pozwalają na zarobek za każdym razem, gdy ktoś kliknie w link w treści któregoś z twoich artykułów. Sieci reklamowych oferujących taką funkcjonalność jest naprawdę wiele.
Klucz do sukcesu w internecie.
Absolutnym kluczem do sukcesu i zarobku na blogach jest ich reklama w internecie. Tylko blogi, które reklamują się w sieci mogą liczyć na sporą liczbę odwiedzających i tym samym na dużą liczbę kliknięć w reklamy. Pamiętaj jednak, że największą reklamą twojej witryny jest jej ciekawa treść. Nie próbuj więc reklamować słabej strony, która jest w 90% oklejona bannerami reklamowymi.