Co to takiego?
Remarketing to ogólna nazwa dla działania mającego na celu pobudzenie popytu, który nie został wystarczająco pobudzony w czasie wcześniejszej kampanii marketingowej np. na skutek dobrania nieodpowiedniej strategii.
Remarketing to nazwa jaka posługuje się Google na określenie swojej usługi, ale znany jest także pod pojęciem retargeting lub reklama behawioralna.
O co w tym chodzi?
Chodzi o to, że remarketing daje możliwość ponownego dotarcia do konsumentów, którzy już raz odwiedzili nasz serwis ale np. nie zdecydowali się na zakup oferowanych przez nas produktów. Dzięki nowej usłudze reklamodawcy mogą dotrzeć do konsumentów z nowym komunikatem reklamowym.
Jak to działa?
Internauta chce kupić w sieci jakiś produkt np. sportowe obuwie lub odzież. W tym celu odwiedza popularne serwisy oferujące tego typu asortyment. Nie zdecyduje się jednak na zakup produktów z danego serwisu. Wtedy jego właściciel może dodać takiego użytkownika do listy użytkowników danej witryny, przez co będzie mógł dotrzeć do niego gdy ten będzie oglądał inne strony. Wyświetli mu wtedy atrakcyjne wezwanie do działania lub ofertę, która skłoni klienta do powrotu do jego strony i dokonania tam zakupu. Tak naprawdę wszystko opiera się na preferencjach internauty a ich poznanie jest możliwe dzięki historii odwiedzanych stron www, czy rodzajowi zakupów, jakich dokonał on w sieci.
Dlaczego warto stosować?
Reklamodawcy mogą korzystać z remarketingu do tworzenia złożonych strategii kampanii reklamowych. Na początku przyciągamy użytkowników do witryny za pomocą reklam w sieci wyszukiwania, a następnie, za pomocą remarketingu, tworzymy reklamy dostosowane do ich zainteresowań i kierujemy je na nich w sieci reklamowej Google.
Remarketing jest narzędziem które świetnie się sprawdzi niezależnie od branży w której działasz oraz od celu jaki zamierzasz osiągnąć. Bez względu na to czy chcesz zwiększyć sprzedaż, uzyskać większą ilość użytkowników zarejestrowanych na twojej stronie czy chodzi ci po prostu o kreowanie marki w sieci, remarketing może stać się bardzo ważnym elementem w twojej kampanii.