Większość firm planujących reklamę własnej działalności, o pomoc zgłasza się do profesjonalnych agencji reklamowych. Agencje takie są w stanie stworzyć dla firmy indywidualną identyfikację wizualną, dzięki której firma będzie jednoznacznie rozpoznawalna.

Data dodania: 2010-08-17

Wyświetleń: 4289

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W skład takiej identyfikacji wchodzą wszelkiego rodzaju ulotki, papier firmowy, teczki na dokumenty, napisy na długopisach jak i wielkie banery. Zamieszczenie takiego baneru, w jakimś ruchliwym punkcie miasta może przyczynić nam wielu nowych klientów.

Firmy mniejsze, z ograniczonym budżetem na reklamę, czasami same chcą stworzyć dla siebie profesjonalny baner. Oczywiście jest to zajęcie bardziej pracochłonne jak tylko zrobienie zlecenia agencji. Dla osób nieobeznanych z  grafiką komputerową i przygotowywaniem materiałów do druku może być to zadanie trudne.  Jeżeli jednak firmowy grafik miał już do czynienia z mniejszymi projektami graficznymi stosując się do kilku podstawowych zasad, może stworzyć własny indywidualny baner.

Pierwszym krokiem w planowaniu jak powinien wyglądać nasz baner, będzie znalezienie dla niego, chociaż w przybliżeniu lokalizacji oraz określenie rozmiaru. Lokalizacja baneru jest czynnikiem o tyle istotnym iż jego otoczenie nie powinno gryźć się z treściami przekazywanymi przez baner. Baner swoją zawartością i grafiką powinien korespondować z otoczeniem. Równie ważne okazuje się wczesne wybranie rozmiaru jaki będzie miał baner. Ustrzeże nas to przed wieloma zmianami, ciężko trudnymi gdy pracuje się na dużych plikach graficznych. Zmiana rozmiaru w jakim baner powinien być wykonany może całkowicie zmienić jego koncepcję graficzną. Układ graficzny pasujący do jednego formatu będzie całkowicie gryzł się z innym formatem.

Po wybraniu miejsca i rozmiaru baneru można przystąpić do jego właściwej realizacji. Każdy baner koniecznie powinien posiadać jakąś przykuwającą  wzrok grafikę. Aby zdobyć takie ciekawe, i odpowiednio duże zdjęcie powinniśmy skorzystać z jednego z serwisów oferujących takie pliki na sprzedaż. Na rynku istnieje wiele serwisów gdzie możemy zakupić z odpowiednią licencją zdjęcia i grafiki wystawione przez artystów. Każde ze zdjęć w zależności od rozmiaru w jakim chcemy je zakupić posiada inną cenę. Cena jest także uzależniona od aspektów artystycznych zdjęcia. Ważnym jest by zapoznać się z licencją, jaką z zakupionym zdjęciem otrzymujemy. Określa ona warunki na jakich mamy prawo ze zdjęcia korzystać. Zazwyczaj wykupuje się licencję pozwalającą na korzystanie z zdjęcia na stronach internetowych oraz w druku. Zdarza się także by wykupić zdjęcie na wyłączność. Mamy wtedy pewność, że nikt inny w innym banerze czy reklamie nie skorzysta z tego samego zdjęcia. Przed takim zakupem należy sprawdzić liczbę wcześniejszych pobrań zdjęcia. Jeżeli zdjęcie zostało wcześniej już wiele razy pobrane, musimy się liczyć z ryzykiem natknięcia się na nie u np. u konkurencji.

Oprócz grafiki dobry baner to taki który posiada odpowiedni slogan reklamowy. Tutaj stosowane są różne techniki. Hasło może być krzykliwe, bezpośrednio związane z reklamowanym produktem a czasami nawet prowokujące. Wszystko zależy od efektu jaki umieszczający baner chce uzyskać i do jakiej grupy odbiorców ma on być skierowany.

Projekt graficzny łączący ze sobą pobraną przez nas grafikę z treściami reklamowymi powinien być estetyczny, ale na tyle ciekawy by zwrócić na siebie wzrok osób go mijających.

Ważnym aspektem jest przygotowanie gotowego projektu do wydruku. Konieczna jest również do znalezienia odpowiednia drukarnia. Kraków to miasto w którym drukarń możemy znaleźć setki. Taka drukarnia powinna nam udzielić informacji jak nasz projekt musi być przygotowany, czy należy ustawić parsery, które określą obszar zadruku oraz obszar wycięcia baneru.  Istotna informacją jest także format w jakim projekt baneru drukarni trzeba dostarczyć. Zwykle takie materiały do druku dostarczane są w formie wektorowej. Ustalić trzeba także paletę barw w jakiej baner musi być wyeksportowany tak by zgadzała się ona z paletą stosowaną w drukarni. Pozwoli nam to uniknąć kłopotliwych pomyłek z różnicą w kolorze otrzymanym z druku a kolorze widocznym na projekcie. O tych wszystkich specjalistycznych parametrach powinniśmy się dowiedzieć od konkretnej drukarni, gdyż parametry te mogą się różnić z zależności od sprzętu jakim dana drukarnia dysponuje.

Jeżeli podczas tworzenia baneru, czy też nawet każdej innej reklamy weźmiemy pod uwagę powyższe wskazówki,  z sukcesem możemy stworzyć własną, niepowtarzalną reklamę.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena