Copywriting to sztuka tworzenia takich treści, które wywołają reakcję ze strony potencjalnych klientów. To jedno z narzędzi marketingowych, a odpowiednio przygotowane może stać się siła napędową naszego biznesu.

Data dodania: 2010-08-02

Wyświetleń: 2270

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Celem copywritingu jest przyciągnięcie wzroku odbiorców, zawładnięcie ich uwagą i nakłonienie do skorzystania z naszej oferty.

 

Jak to zrobić? Oto kilka praktycznych rad od naszych specjalistów:

 

1) Dobre przygotowanie to podstawa, zanim zabierzesz się za pisanie oferty handlowej musisz dobrze poznać grupę docelową, im dokładniej ją określisz tym łatwiej będzie ci do niej trafić, potem wypisz sobie na kartce to wszystko co wiesz na temat swoich klientów:weź pod uwagę:

 - wiek,

 - sytuację materialno – bytową,

 - miejsce zamieszkania,

 - wykształcenie

 - wykonywany zawód

 

Zastanów się jakie są między nimi podobieństwa i różnice, jakie są ich potrzeby i czego oczekują od ciebie.

 

2) Opracuj plan i strategię działania, będzie to dla ciebie duże ułatwienie w momencie gdy zaczniesz merytoryczną pracę nad tekstem, bazę działania oprzyj o zasadę AIDA

3)Przyciągające nagłówki, nie tylko informują o czym będzie tekst, to pierwsze wrażenie jakie odniesie klient po jego przeczytaniu, jeden rzut oka, krótka chwila – i albo go zaciekawisz albo nie i wtedy twoja oferta trafi do kosza. Najbardziej atrakcyjne nagłówki to takie które mówią o korzyściach jakie osiągnie klient jeśli zdecyduje się na twoje usługi, takie, które zawierają szokujące informacje, i wreszcie nagłówki w formie intrygującego pytania. Najlepszym wyjściem jak połączenie wszystkich tych trzech elementów

 

4)Mocna treść, jeśli klient zdecydował się na przeczytanie twojej oferty nie zmarnuj tej szansy, zainteresuj go szczegółami oferty, obietnicami, wyjaśniaj jak chcesz mu pomóc itp. zwykle stosuje się tu tzw. technikę wielokrotnego potwierdzania – tzn. oferta w formie pytań na które twój klient powinien odpowiedzieć twierdząco – a ty w zamian oferujesz mu pomoc

 

5)Pokazuj korzyści oferty a nie produktu, to kolejna stara i sprawdzona zasada,

 

6)Pobudź wyobraźnie klienta, używaj takich sformowań które ułatwia klientowi wizualizację produktu usługi, spraw by we własnej wyobraźni mógł zobaczyć oferowany przez ciebie produkt, używaj sformułowań w czasie teraźniejszym

 

7)Wzbudź zaufanie, jeśli to możliwe dołączaj do oferty próbki produktu, daj klientowi gwarancję satysfakcji, im obietnica gwarancji będzie dokładniejsza tym bardziej wiarygodna

 

8)Wezwij do działania, unikaj formy pasywnej, jasno powiedz klientowi co am zrobić gdzie się udać czy zadzwonić by dostał to czego chce, ważne byś ustalił czas w którym klient ma czas na skorzystanie z twojej oferty

 

Powyższe zasady gwarantują sukces twojego copywritingu. Jeśli je zastosujesz możesz być pewien, że twoje teksty reklamowe będą skuteczne a klienci będą walić do ciebie drzwiami i oknami.

 

Licencja: Creative Commons
2 Ocena