Zamiast stosów dokumentów obieg elektroniczny - za pośrednictwem MIS S.A. gmina Borek Wielkopolski wykona pierwszy krok w kierunku e-administracji. W tamtejszym urzędzie zostanie wprowadzony elektroniczny system obiegu dokumentów i spraw. Z rozwiązań informatycznych MIS skorzystają też dolnośląskie Grębocice.

Data dodania: 2010-05-29

Wyświetleń: 2263

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Elektroniczny obieg dokumentów to narzędzie służące do wymiany informacji, które mają tradycyjną postać papierową, a teraz w formie elektronicznej będą udostępniane, przekazywane i przechowywane. Taki system pomoże urzędnikom w codziennym wypełnianiu obowiązków. - Przykładowo pismo - nawet papierowe - po wpłynięciu do urzędu będzie skanowane i przesyłane do odpowiednich osób, które w określonym terminie będą wykonywać przewidziane procedurą czynności (odpowiedzi, pozwolenia, decyzje). Jeżeli tego nie zrobią, to dokładnie będzie wiadomo, kto i na jakim etapie wprowadził opóźnienie - wyjaśnia Adam Lasota, dyrektor sprzedaży MIS S.A. W efekcie zamiast dokumentu w wielu wersjach i w komputerach różnych osób, w urzędzie będzie powstawał jeden wspólny wariant. Nawet jeżeli jedna osoba sporządzi pismo, a później inni pracownicy będą je modyfikowali, to wszyscy użytkownicy będą mieli dostęp do tej samej wersji dokumentu udostępnionego elektronicznie, a wprowadzone do niego zmiany będzie można śledzić na bieżąco. W efekcie urzędnicy będą mogli na bieżąco informować obywateli o postępie rozpatrywanych spraw.
- Wdrożenie elektronicznego systemu zarządzania obiegiem dokumentów usprawni pracę, oszczędzi czas i uporządkuje przepływ informacji w urzędzie - podsumowuje Marcel Kasprzak, prezes MIS S.A. Taki system w gminie Borek Wielkopolski zostanie wdrożony w lipcu 2010 roku. Dodatkowo samorząd zdecydował się na zainstalowanie systemu ocen pracowniczych. Aplikacja usprawni przeprowadzanie wynikającej z rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów corocznej oceny pracowników administracji, a także ułatwi systematyczne zbieranie informacji na temat jakości pracy urzędników. Dzięki aplikacji ocena pracownicza w Borku Wielkopolskim będzie przebiegać szybciej i jeszcze bardziej rzetelnie.
Z kolei w Grębocicach w powiecie polkowickim wdrożenie MIS S.A. powinno zakończyć się we wrześniu 2010 roku. Według prezesa firmy informatycznej wprowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów to pierwszy krok w kierunku e-administracji. - Sprawnie funkcjonujący obieg dokumentów, oparty o aplikacje mis-Partner 21 umożliwi kontakt elektroniczny z mieszkańcami gminy. Zakłada to projekt e-administracji, planowany przez MSWiA - dodaje Marcel Kasprzak. Elektroniczny obieg informacji nie ma żadnych wad, a jedynym utrudnieniem może być czas, który trzeba poświęcić na początku na opanowanie systemu. Później przyjdzie pora na same korzyści.


O MIS S.A.
Spółka MIS S.A. specjalizuje się w tworzeniu kompleksowych rozwiązań wspierających zarządzanie wiedzą i informacją. Ma prawie 20-letnie doświadczenie w branży. Z rozwiązań MIS korzysta kilkadziesiąt urzędów administracji samorządowej i publicznej (m.in. Ministerstwo Sprawiedliwości, Agencja Mienia Wojskowego, Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu, Urząd Marszałkowski w Łodzi) oraz wielu komercyjnych klientów (m.in. EnergiaPro, Dialog, Grupa Żywiec, Coca-Cola, EuroLot, Elektromontaż Poznań, Fresenius).
Swoje rozwiązania MIS opiera na technologiach światowych potentatów branży IT - Microsoft i IBM. Jest także partnerem firmy QPR Software, fińskiego producenta programów wspomagających zarządzanie strategiami biznesowymi.
Według rankingu magazynu „Computerworld" - MIS należy do czołówki polskich firm informatycznych o największym wzroście przychodów. Spółka jest członkiem Business Centre Club, Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji oraz Dolnośląskiej Izby Gospodarczej. Biura MIS działają we Wrocławiu i Warszawie.

Więcej informacji www.mis.eu

Licencja: Creative Commons
0 Ocena