W przypadku placówek zdrowia systemy komunikacji pomiędzy personelem a pacjentami w sali są wymogiem bezpieczeństwa natomiast w restauracjach i hotelach jest to po prostu komfort zarówno dla pracowników obsługi jak i dla klientów. Dodatkowym plusem jest system przyzywowy, który jak sama nazwa wskazuje nie wymaga skomplikowanych instalacji kablowych ponadto pozwala na przenoszenie zarówno przycisku jak i zegarka pagera, co umożliwia stały kontakt.
W przypadku restauracji kelner nie zawsze ma możliwość dostrzec stolik, przy którym akurat jest potrzebny, ba klient często ma problem bądź trudność w komunikacji z kelnerem z uwagi na dużą ilość w pomieszczeniu. Niektórym wyda się to banalne, ale tak naprawdę każdy zastanawiał się jak przywołać obsługę do stolika w kulturalny sposób, nie zwracający niepotrzebnej uwagi innych gości. Doskonałym rozwiązaniem jest system przyzywowy. Przycisk umiejscowiony na stoliku może znajdować się w schludnym i eleganckim stojaczku opatrzonym reklamą bądź promocyjną ulotką lub nawet instrukcją obsługi systemu. Choć jest on całkowicie intuicyjny czasem przyda się kilka wskazówek np. dla starszych gości. System przyzywowy jest wyposażony w trzy przyciski: rachunek, przywołanie oraz kasowanie (na wypadek przypadkowego użycia). Natomiast druga strona, czyli personel może mieć do dyspozycji tablice wyświetlającą numer stolika oraz komunikat, przywołania lub prośbę o rachunek. Istnieje również możliwość wyposażenia kelnerów w przenośne pagery w formie zegarka, który niezależnie od miejsca sygnalizuje komunikat wraz z numerem stolika.
W przypadku placówek medycznych system ten działa podobnie, oczywiście na przyciskach przywoławczych nie ma funkcji rachunek, bo chyba każdy bałby się użyć takiego przycisku. Przyciski mogą być umiejscowione przy łóżkach, szafkach lub prysznicu - każdy system przyzywowy jest wodoodporny. Dodatkowo każdy przycisk z systemu może mieć dowolnie przypisaną funkcję i tak np. przycisk pod prysznicem może mieć przypisany wysoki priorytet, natomiast w przypadku przycisków w szafkach priorytet zwykły. Wyposażając personel w zegarki zwiększamy szybkość reakcji, gdyż osoba nie musi podchodzić do tablicy, żeby sprawdzić skąd nastąpiło wezwanie.
Systemy przyzywowe może być również wykorzystywany w innych miejscach, zarówno w marketach samoobsługowych, gdzie kierownictwo dba o klienta i gdy chce on skonsultować swój zakup z obsługą może wezwać osobę odpowiedzialną za dany dział do konsultacji. Innym zastosowaniem są ośrodki SPA, w przypadku konieczności wezwania obsługi można to zrobić w dyskretny sposób, a samo zastosowanie takiego systemu sprawia wrażenie komfortu i nowoczesności ośrodka.