Dzisiejsze systemy przyzywowe mają przed sobą bardzo wysoką ustawioną poprzeczkę i tylko doświadczenie producenci mogą jej podołać. Rolę odgrywa tu również stylistyka i wzornictwo urządzeń – które przez producentów są utrzymywane na bardzo wysokim poziomie przy szczególnym nacisku kładzionym na funkcjonalność i trwałość poszczególnych urządzeń.
Niezawodność systemów przyzywowych gwarantuje ich prostota. Przede wszystkim brak głównej centralki sygnalizacyjnej, która z góry obligowałaby do projektowania określonej wielkości systemu – powoduje, że instalacja składa się z dowolnej liczby kanałów alarmowych, w zależności od potrzeb.
Na przełomie ostatnich lat nastąpiły przemiany w organizacji opieki – szczególnie w małych i średnich instytucjach. Braki w personelu, konkurencja między instytucjami postawiły nowe wyzwania. Dawniej wystarczał zwykły klasyczny świetlny system przyzywowy, dziś zastąpiony automatycznym system przyzywowym dla opiekunów oraz pacjentów wymagających uważniejszej opieki. Zmiany widoczne są również w systemach wspieranych głosem. Obserwując rozwój systemów przyzywowych można zaobserwować silny trend do stosowania systemów z integracją głosową, pozwalający długoterminowo zapewnić elastyczność w działaniu placówek poprzez adaptację nowych koncepcji opieki i mieszkania w placówkach.
Obecnie, systemy przyzywowe są wyposażone w coraz lepsze panele informacyjne, w postaci modułów wyświetlaczy, terminali pokojowych, skoncentrowanych stacji odzewowych, jak też wyświetlaczy informacyjnych informujących szybko i wyczerpująco pracowników placówek opieki o rodzaju i miejscu przywołania, a jeżeli jest to wymagane, określając również w sposób jednoznaczny łóżko pacjenta. Efektywne rozpoznawanie sygnału przyzywowego pozwala oszczędzić czas i drogę oraz dalej zoptymalizować wykorzystanie personelu.