Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne! Kluczowym jest też stwierdzenie, że można je zrobić tylko jeden raz, a wyrobioną na jego podstawie opinię jest bardzo ciężko zmienić.

Data dodania: 2010-02-24

Wyświetleń: 3137

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne! Kluczowym jest też stwierdzenie, że można je zrobić tylko jeden raz, a wyrobioną na jego podstawie opinię jest bardzo ciężko zmienić. To zaskakujące, ale aż 90% z nas, dokonuje oceny drugiej osoby już przy pierwszym poznaniu.
W dzisiejszych czasach już nawet dziecko wie co oznaczają słowa: „zrobić dobre pierwsze wrażenie".

- Masz być schludnie ubrany, nie grymaś i na litość boską uczesz czasami te niesforne włosy!

Takie informacje każdy z nas otrzymuje od rodziców w pakiecie zwanym „dobre wychowanie". Świadomie lub nie, wcielamy je w życie i przekazujemy własnym dzieciom. I dobrze! Idąc na rozmowę rekrutacyjną, na egzamin czy randkę staramy się zachować nienaganny wygląd ponieważ to jak nas widzą świadczy o tym skąd pochodzimy i co ze sobą niesiemy.

Firmy, w których do tej pory dane było mi pracować, posiadały określoną specyfikę i wyrobioną markę. Niezmiernie ważne było, aby każdy pracownik wchodząc do biura czuł misję Firmy, którą między słowami rozmów starannie przekazywał Klientom. Wypracowanie odpowiednich relacji i poczucia przynależności (a właściwie zależności) wewnątrz Firmy jak i w zewnętrznych relacjach z Klientami jest fundamentem, na którym można budować profesjonalne biuro obsługi.

Było mi dane prowadzić wiele szkoleń z zakresu budowania biura obsługi Klienta. W wielu więcej miałam okazję uczestniczyć jako pracownik i wiem jedno, zasada 4×20 odnosząca się do efektu pierwszego wrażenia, pozwala na zbudowanie poprawnych relacji z Klientem już w początkowych chwilach nawiązywania relacji.

Pierwszych 20 sekund kontaktu:

To czas w którym to co zrobi pracownik BOK może zaważyć na odbiorze nie tylko jego samego, ale i całej Firmy.

Pierwszych 20 wypowiedzianych słów

Pamiętaj, że nie tyle to co mówisz ale to jak mówisz ma kolosalne znaczenie dla przebiegu rozmowy z Klientem.

20 cm Twojej twarzy

Uśmiech , ton głosu, kontakt wzrokowy wystarczą aby Klient poczuł się w Twojej obecności bezpiecznie i zaufał Ci jako profesjonaliście.

Pierwszych 20 gestów

Twoje ciało mówi więcej niż słowa. Umiejętne panowanie nad nim będzie działało na Twoją korzyść.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena