Kiedy zapytałam specjalistów działów HR, zajmujących się tematem szkoleń, ile dziennie otrzymują telefonów, zapytań i ofert odnośnie szkolenia swojego personelu usłyszałam:
" zdarza się, że odłożę słuchawkę a już ktoś dzwoni. Są odporni na zmęczony ton, albo krótkie odpowiedzi, ale faktycznie szkoda każdego telefonu, być może właśnie dzwoni ktoś z czymś czego potrzebuje?"
"zgłosiłam na centrali by nie łączyli, nie dało się pracować, czułam się jak w piekarni, ciągle ruch..."
" dziennie? może 20, przestałam liczyć! Nawet nie potrafię spamiętać poszczególnych imion i nazwisk. Nie wspomnę o skrzynce, wiecznie zapchana...."
To tylko potwierdza, że firm jest sporo, a czasu na wybór tej właściwej niewiele.
Dlatego warto weryfikować jakość firm szkoleniowych poprzez udostępnianie informamcji innym.
Firmy szkoleniowe oferują co prawda swoim przyszłym uczestnikom możliwości sprawdzenia siebie, przez pokazy szkolenia zarówno w ramach szkoleń otwartych, jak i dla wybranej grupy szkoleniowej, przesyłając wybrane referencje czy też artykuły na swój temat lub informacje o zdobytych nagrodach.
Na ile takie metody pomagają zweryfikować firmę?
Jeśli uczestniczymy w szkoleniu zdecydowanie możemy zweryfikować warsztat trenera, jego metody, sposoby pracy z grupą, ich aktywowanie i przekaz wiedzy. Nie wiemy jednak jak będzie przeprowadzona analiza przedszkoleniowa, równie ważna dla powodzenia szkolenia, jak i sam warsztat. Wreszcie raporty poszkoleniowe, na których oprzemy decyzje w którym kierunku pójść dalej i na jakim poziomie jest personel. Tej wiedzy na pokazach szkoleniowych nie zdobędziemy. Oczywiście pomocne będą referencje. Jednak przecież dostajemy je właśnie od firmy szkoleniowej, na ile więc są one obiektywne? Możemy zadzwonić i potwierdzić, co wymaga poświęcenia kolejnego czasu. Te referencje jak najbardziej mogą przedstawiać prawdziwe informacje, ale tylko w połowie. Przeczytamy tylko o plusach i pozytywnych walorach tej firmy, nie dowiemy się natomiast niczego, na temat błędów, porażek czy słabych stron. A przecież ma je każdy.
Oceniając firmy szkoleniowe, poprzez serwisy internetowe, mamy pewność że oceniamy je anonimowo, a więc gwarantuje to nam zdecydowanie większy procent szczerości. Ponadto zestawione zostaną wszystkie opinie i te pozytywne i te negatywne, a w rezultacie otrzymamy obiektywny wynik.
Wybierając rzetelną firmę szkoleniową, zwiększamy poziom oferowanych usług, wiedzę i umiejętności swoich pracowników, a tym samym zmniejszamy ryzyko złych inwestycji. Przecież właśnie tak większość firm nazywa koszty związane ze szkoleniem i swoim honorarium - inwestycją w kapitał ludzki.
Tutaj możecie ocenić firmy szkoleniowe: ANKIETA