Od roku 2007 telepraca jest uregulowana w polskim kodeksie pracy.
Ogólnie przyjęta definicja telepracy zawiera 3 elementy: wykorzystanie technik teleinformatycznych i telekomunikacyjnych; pracę poza zakładem pracy oraz ciągłość tak wykonywanej działalności.
Wprowadzenie telepracy musi zostać poprzedzone konsultacjami ze związkami zawodowymi lub jeśli w zakładzie nie działa związek zawodowy z reprezentacją pracowników.
Telepraca może być stosowana jako forma uelastycznienia stosunku pracy przy każdym rodzaju umowy o pracę . O tym czy telepraca będzie stosowana można zadecydować w momencie zawierania umowy o pracę bądź też już w trakcie jej trwania. Przy czym może to nastąpić jedynie za zgodą obu stron stosunku pracy.
Pracownik wykonujący pracę w tej formie nie może być z tego tytułu traktowany gorzej. Również w przypadku odmowy świadczenia pracy w tej formie pracownik nie moze byc dyskryminowany. Odstąpienie od świadczenia pracy w formie telepracy może nastąpić w terminie 3 miesiący od jej podjęcia w tej formie. Po tym termini oświadczenie złożone przez pracownika nie jest dla pracodawcy wiążące.
Istotą telepraca jest wykonywanie pracy poza zakładem pracy. Kontrola ze strony pracodawcy w domu pracownika może jednak nastąpić tylko po uprzednim jego poinformowaniu i wyrażeniu przez niego zgody.
Świadczenie przez pracownika pracy w tej formie nie zwalnia pracodawcy od obowiązku zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
W 2008 roku aż pięciokrotnie wzrosła liczba osób korzystających z telepracy.