By copywriter napisał skuteczną ofertę reklamową (handlową), musi znaleźć wszelkie informacje na temat opisywanego produktu/usługi. Musi to zrobić przed rozpoczęciem pisania oferty. Szczegółowe przeanalizowanie na pozór nudnego produktu może przynieść ciekawe rezultaty.
Właściwie wszystkie produkty mają jakieś ukryte i niewykorzystane wcześniej możliwości promocji. Wszystkie materiały dotyczące produktu (analiza rynku, potrzeb klienta itd.) ułatwiają copywriterowi jego pracę.
Znaczna część nudnych faktów na temat produktu (a takich faktów pełno we wszelkich materiałach marketingowych) można przetłumaczyć na copywritingowy język korzyści. Czyli na taki język, który będzie rzeczywiście sprzedawał.
Dobrym pomysłem jest analizowanie produktów i usług konkurencyjnych firm i ich ofert. Nie chodzi jednak o to, by wykorzystać jakiekolwiek pomysły konkurencji. Chodzi o to, by znaleźć coś, co wyróżniałoby na jej tle opisywany produkt. Analiza tego typu polega na porównaniu konkurencyjnych produktów i wyszukaniu zalet, które ma tylko opisywany produkt.
Jednym z zadań copywritera jest jak najpełniejsze przeanalizowanie produktu. Następnie fakty na temat produktu (które zebrał copywriter) muszą zostać "przetłumaczone" na język korzyści.
Chodzi o takie korzyści, jakie odniosą osoby, które kupią twój produkt lub skorzystają z twoich usług.
Twoich potencjalnych klientów nie interesuje ani twoja firma, ani twoja osoba. Nagrody, które dostajesz, twoje roczne wyniki sprzedaży nie robią na nich wrażenia.